زلال قرآن (1730):

خداوند چگونه به نور ایمان انسان را به بهشت رضوان الهی هدایت می کند ؟

خداوند چگونه به نور ایمان انسان را به بهشت رضوان الهی هدایت می کند ؟
دوشنبه 14 آذر 1401 - 14:37

العالم - زلال قرآن

در آیه 7 سوره مبارکه حجرات:
«... وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَوَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُولَـٰئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ»
ترجمه: (... لیکن خدا مقام ایمان را محبوب شما گردانید و در دلهاتان نیکو بیاراست و کفر و فسق و معصیت را زشت و منفور در نظرتان ساخت. اینان به حقیقت اهل صواب و هدایتند).
اعلام کرده که خداوند تبارک و تعالی با محبوب کردن مقام ایمان در قلوب مؤمنین، نور ایمان را موجب هدایت آنان به راه صلاح و صواب، و بازداشتنشان از راه کفر و فسق و معصیت (که سد راه سعادت انسان هستند) قرار داده است، و در آیه 9 سوره مبارکه یونس:
« إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمَانِهِمْ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُفِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ»
ترجمه: (آنان که ایمان آورده و نیکوکار شدند پروردگارشان به سبب همان ایمان آنها را (به راه سعادت و طریق بهشت) رهبری کند، در آن بهشتهای پرنعمت نهرها از زیر پای آنان جاری است).
تصریح فرموده که اگر انسان به خدا و رسول الله (ص) و قیامت ایمان آورد ودر پرتو نور ایمان به انجام اعمال صالحه مبادرت کند، خداوند رحمان هم به فضل و کرم خویش بهشت رضوان خود را نصیب او می‌فرماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها