پارادوکس سعودی| کشتار اسرای یمنی، تلاش برای نجات اسرای اوکراینی و غربی!

پارادوکس سعودی| کشتار اسرای یمنی، تلاش برای نجات اسرای اوکراینی و غربی!
دوشنبه 14 آذر 1401 - 21:22

رژیم های قبیله ای عربستان، بحرین و امارات معتقدند هیچ محافظی برای تاج و تخت آنها جز آمریکا و غرب وجود ندارد و به همین علت مشروعیت خود را از این دو می گیرند، مساله ای که باعث بروز شکاف میان این رژیم ها و ملتهایشان شده است.

العالم – کشکول

این شکاف همان موضوعی است که این رژیم‌ها را بر آن داشته تا به شکلی مشمئزکننده و شرم‌آور به رژیم صهیونیستی متوسل شوند زیرا معتقدند پشتیبانی جز این رژیم و آمریکا ندارند.

آخرین تلاش این رژیم‌ها برای به دست آوردن مشروعیت خارجی بیشتر، میانجیگری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نزد روسها برای آزادی 9 مزدور غربی و یک مغربی بود که در کنار ارتش اوکراین می ‌جنگیدند اما توسط نیروهای روس دستگیر و به اعدام محکوم شدند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است که این تبادل در چارچوب تلاش‌های ولیعهد سعودی برای اتخاذ ابتکارات بشردوستانه در قبال بحران روسیه و اوکراین و به لطف تلاش‌های مستمر ولیعهد با کشورهای مربوطه انجام شده است.

این بیانیه می افزاید: مقامات ذیربط در عربستان سعودی این زندانیان را پذیرفته و از روسیه به عربستان سعودی منتقل کردند که بازگشت آنها به کشورهایشان را تسهیل کرد، این اشخاص دارای ملیت های مغربی، آمریکایی، انگلیسی، سوئدی و کرواسی هستند.

به نظر می رسد که احساسات انسان دوستانه ولیعهد سعودی فقط برای آمریکایی ها یا غربی ها می جوشد اما اگر پای یک عرب یا مسلمان به ویژه یک یمنی در میان باشد نه فقط اثری از احساسات انسان دوستانه در وی مشاهده نمی شود بلکه خشونت وصف ناپذیری علیه آنان در وی مشاهده می شود.

مارس گذشته، بن سلمان 81 نفر که تعدادی از آنها اسرای یمنی بودند را اعدام کرد، چرا که معتقد است تاج و تختش نیازی به مشروعیت سعودی، عربی و اسلامی ندارد، موضوعی که خشوعش در برابر غرب به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را توجیه می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها