ابراز نگرانی واشنگتن از گسترش روابط روسیه و ایران

ابراز نگرانی واشنگتن از گسترش روابط روسیه و ایران
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 10:41

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از گسترش روابط روسیه و ایران، گفت هر اقدامی را برای مختل‌کردن این همکاری‌ها انجام می دهند.

العالم - آمریکا

«ند پرایس» درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین گفت: این نگرانی جدیدی نیست، ما از تابستان آن‌ را اعلام کردیم و از اینکه روسیه برای فناوری موشکی بالستیک به‌دنبال کمک از ایران باشد، ابراز نگرانی کرده‌ایم.

وی مدعی شد: ما نگرانیم همکاری ایران و روسیه ممکن است به حوزه‌های دیگر و اشتراک‌گذاری دانش و مهارت گسترش یابد. تردید دارم این همکاری درباره بهترین‌ عملکردها باشد، بلکه شاید در زمینه بدترین اعمال و سرکوب معترضان آرام باشد.

پرایس با تاکید بر اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه فعلی موشک‌های بالستیک ندارد، مدعی شد می‌دانیم حمله وحشیانه روسیه به اوکراین این کشور را وادار کرده تا مقادیر نسبتاً اندک تسلیحات خود از جمله موشک‌های بالستیک را افزایش دهد.

وی افزود: بنابراین این نگرانی وجود دارد که روسیه به‌دنبال دریافت کمک از کشورهای دیگر چون ایران برای تأمین ذخایر موشک‌های بالستیک خود باشد و همچنین نگرانیم که روسیه همچنان به‌دنبال کمک از کره شمالی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر افزایش تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد و گفت: ما از اختیارات تحریمی خود علیه اهداف ایران و روسیه استفاده کرده‌ایم و آمادگی داریم علیه هرگونه اهداف دیگری در جهان که بخشی از این شبکه اشاعه است و به ایران اجازه ارسال این فناوری مرگبار به روسیه را داده، استفاده کنیم.

پربیننده ترین خبرها