ترس از سقوط اسرائیل؛ وجه مشترک همه صهیونیست‌ها

ترس از سقوط اسرائیل؛ وجه مشترک همه صهیونیست‌ها
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 13:40

اذعان مکرر ژنرال‌های رژیم صهیونیستی به فروپاشی قریب الوقوع این رژیم، حاصل تحولات اخیر در داخل اراضی اشغالی و افزایش قدرت محور مقاومت است.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل استراتژیک معتقدند که ناقوس زوال رژیم اشغالگر قدس به صدا درآمده است، ژنرال‌های اشغالگر پیوسته درباره خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند، آنها بهتر از هر کسی از ماهیت حوادث اخیر در داخل فلسطین و خطرهای پیش روی این رژیم آگاهند.

به اعتقاد کارشناسان، رژیم صهیونیستی دچار ترس فروپاشی شده چون بر پایه‌های بی‌ثبات و کمک‌های خارجی به خصوص آمریکا شکل گرفته است؛ لذا هر بار که این پایه‌ها به لرزه در می آیند یا کمک‌ها کم و زیاد می شوند، هراس این رژیم هم دو چندان می شود.

به گفته کارشناسان، امروز بسیاری از کشورهای عربی که مسئله فلسطین، اولویت اصلی سیاست خارجی آنهاست مانند دولت سوریه و حزب‌الله لبنان و همچنین کشورهایی که زیر بار سازش خفت‌بار با این رژیم نرفته اند، قدرت بازدارندگی دارند و رژیم اشغالگر جرأت آغاز جنگ با آنها را ندارد و به خوبی آگاه است که بازنده جنگ آینده این رژیم است.

به باور کارشناسان، اختلافات سیاسی داخلی اسرائیل و رسوایی های پی در پی ارتش را هم باید به این شرایط فعلی افزود.

کارشناسان خاطرنشان کردند که ناامنی در شهرک‌های اشغالی در پی قوت گرفتن مقاومت مسلحانه در کرانه باختری تبدیل به خطر جدی برای موجودیت این رژیم شده است، ژنرال های اسرائیل هشدار می دهند که اگر کابینه اشغالگران شرایط موجود در عالم واقع را تغییر ندهد، زوال این رژیم حتمی خواهد بود.

به گفته کارشناسان، رژیم صهیونیستی از یک سو با انتفاضه مسلحانه در داخل و از سوی دیگر با موشک‌های قدرتمند مقاومت روبروست که این دو فاکتور می‌تواند به نابودی آنها سرعت دهد، در این بین دودستگی در ارتش اشغالگران هم مزید بر علت شده‌است؛ یک دسته با ائتلاف جناح راست به رهبری نتانیاهو همراه هستند و دسته‌ای دیگر هم با حزب "یاییر لاپید".

کارشناسان معتقدند که رژیم اشغالگر نمی تواند در سراسر فلسطین اشغالی در برابر انتفاضه مسلحانه بایستد؛ این رژیم 25 گردان از ارتش و 13 گردان از نیروهای ویژه را به کار گرفت اما نتوانست آتش انتفاضه در کرانه باختری را مهار کند.

کارشناسان بر این باورند که همه فلسطینی‌ها خواستار مقاومت مسلحانه هستند زیرا این ملت عزم خود را برای بازپس گرفتن وطن بدون توجه به توافق‌های تشکیلات خودگردان با اشغالگران یا قطعنامه‌های بین‌المللی جزم کرده است.

پربیننده ترین خبرها