چین و عربستان 34 قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

چین و عربستان 34 قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 14:22

همزمان با سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به ریاض، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز پنجشنبه از امضای ۳۴ قرارداد سرمایه‌گذاری بین دو کشور در زمینه های مختلف خبرداد.

العالم - آسیا

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که وارد ریاض شده با خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش در این دیدار ۳۴ قرارداد سرمایه‌گذاری از جمله در زمینه انرژی سبز، هیدروژن سبز، سیستم‌های فتوولتائیک‌ خورشیدی، فناوری اطلاعات، خدمات ابری، حمل‌ونقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و کارخانه‌های ساختمانی میان دو کشور به امضا رسید.

رئیس جمهور چین به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده و در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده برای سفر رئیس جمهوری چین، او در سه نشست مختلف در عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.

حضور شی‌ جین‌پینگ در «اجلاس سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و چین» و «اجلاس سران کشورهای عربی و چین» در کنار دیدار و گفت وگو با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در سفر رئیس جمهوری چین به عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده است.

یک منبع آگاه در این باره به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفته است که دستکم سران ۱۴ کشور عربی در نشست با رئیس جمهوری چین حضور خواهند یافت و این نشست ها، نقطه عطفی مهم در روابط کشورهای عربی با چین محسوب می‌شود.

از آخرین باری که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به عربستان سعودی سفر کرده بود، ۶ سال (۲۰۱۶) می گذرد و او سفر جاری خود به عربستان را از روز گذشته (چهارشنبه ۱۶ آذر۱۴۰۱ ) آغاز کرده است. شی در این سفر چهار روزه علاوه بر دیدار با مقامات عالی عربستان، درنشست مشترک چین با سران کشورهای عربی به میزبانی ریاض نیز شرکت می کند.

پربیننده ترین خبرها