دیدار شاهزاده سعودی با دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی!

دیدار شاهزاده سعودی با دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی!
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 18:41

یک فعال سعودی تصویر دیدار غیررسمی شاهزاده ربی آل سعود با یک دیپلمات سابق صهیونیست را منتشر کرد.

العالم – عربستان سعودی

این فعال عربستانی دیدار شاهزاده سعودی با دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی را اقدامی خائنانه در مسیر عادی سازی دانست.

گفتنی است؛ نتایج نظرسنجی در عربستان سعودی نشان داده است که مردم این کشور مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و آنها بیش از پیش نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با فلسطین و منطقه بدبین هستند.

این در حالی است که سایت شبکه اسرائیلی "i۲۴NEWS" به نقل از مقامات عربستان سعودی نوشت: در موضوع عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل فقط مسئله زمان مطرح است.

این رسانه رژیم صهیونیستی با استناد به "اسناد رسمی" اعلام کرد که عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه چند هفته قبل دیداری را با آمریکایی‌ها در این باره انجام داده است.

طبق این گزارش، الجبیر در این دیدار گفته است: "روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی پیش می‌رود، اما به زمان بیشتری نیاز دارد و نباید عجله کرد."

شبکه i۲۴NEWS همچنین گزارش داد: "عربستان سعودی در ازای پیشرفت در پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل، فهرستی از خواسته‌ها را به واشنگتن ارائه کرده است که مسئله فلسطین در این فهرست دیده نمی‌شود."

طبق اسناد این رسانه، الجبیر همچنین به آمریکایی‌ها گفته است که رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج فارس از سال‌ها پیش شروع به عادی‌سازی "تدریجی" روابط کردند و "روند عادی‌سازی باید کاملا پخته شود."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها