خبرنگار تونسی خطاب به بن‌سلمان: حرمت کشوری که بر آن حکومت می کنی را نگه دار!

خبرنگار تونسی خطاب به بن‌سلمان: حرمت کشوری که بر آن حکومت می کنی را نگه دار!
پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 21:14

یک خبرنگار تونسی ضمن انتقاد شدید از ولیعهد سعودی، تأکید کرد که به ریسمان خداوند چنگ بزند و حرمت کشوری را که بر آن حکومت می‌کند، نگه دارد.

العالمعربستان سعودی

محمد الهاشمی الحامدی روزنامه ‌نگار تونسی و رئیس شبکه المستقله در لندن در توییتی خطاب به محمد بن سلمان نوشت: قبل از چنگ زدن به ریسمان چین یا آمریکا، به ریسمان خدا چنگ بزن، حرمت کشوری که بر آن حکومت می کنی را نگه دار و زندانیان عقیدتی را آزاد کن، ظلم و سرکشی نکن!

خبرگزاری بلومبرگ در این باره نوشت، حضور رئیس جمهور چین در ریاض بر خلاف ادعای رژیم سعودی و رسانه های آن، به خاطر اهمیت منطقه ای ریاض نیست، در دوران بن سلمان، عربستان سعودی راه حلی برای بحران‌های منطقه‌ای یا جهان اسلام ارائه نداده است و حتی تلاشی برای رهبری جهان عرب هم نمی کند.

این مقاله افزود: به دور از گزافه گوایی رژیم سعودی درباره اینکه بن سلمان یک نابغه در عرصه سیاست خارجی است، دنیا باید بداند که نفوذ واقعی او فقط به خاطر تاثیر بر جریان نفت است و این کار را نیز فقط می تواند با هماهنگی سایر تولیدکنندگان اوپک و روسیه انجام دهد.

به نوشته این مقاله، بن سلمان می خواهد در یک عکس دسته جمعی با رهبران منطقه و جهان ظاهر شود تا نشان دهد که حکومتش قادر به برگزاری جلسات و کنفرانس هایی با حضور سران کشورهای عربی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها