با اشاره به همبستگی با فلسطین در جام جهانی قطر؛

فعال فلسطینی: برافراشته شدن پرچم کشورمان، برای ما دلگرم‌کننده است

پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 22:13

منی الکرد، فعال فلسطینی می گوید هرکس پرچم فلسطین را در داخل بیت المقدس یا سرزمین‌های اشغالی به اهتزاز درآورد، زندانی می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

منی الکرد افزود: می گویند ما عادت داریم هر روز شهید داشته باشیم، نه! عادت نداریم. ما هم می خواهیم زندگی کنیم. ما عاشق زندگی هستیم. زنده باد فلسطین!

وی با اشاره به برافراشتن پرچم فلسطین از جانب بازیکنان مراکش و سایر تماشاگران تیم‌های کشورهای عربی گفت: وقتی می بینیم که پرچم فلسطین بر افراشته می شود این برای ما خیلی بیشتر از حرف زدن درباره فلسطین مایه افتخار است، ما زنده ایم و فلسطین را زنده نگه می داریم.

الکرد، از فعالان فلسطینی و برادرش محمد دو تن از مبارزان و چهره های سرشناس مقاومت مردمی و از شاهدان رنجی هستند که گریبانگیر محله محاصره شده شیخ جراح شده است(+).

بازیکنان تیم ملی مراکش در بحبوحه جشن راهیابی به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر، پرچم فلسطین را به نشانه همبستگی خود با مردم فلسطین و در رد توافق‌نامه‌های عادی سازی امضا شده توسط دولت کشورشان با رژیم صهیونیستی برافراشتند.

مراکش با شکست اسپانیا در ضربات پنالتی و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به یک دستاورد تاریخی دست یافت، اما شادی مردم کشورهای عربی محدود به صعود یک تیم عرب و مسلمان نبود، بازیکنان تیم مراکش و همچنین تماشاگران کشورهای عربی همزمان با این پیروزی در کنار پرچم مراکش پرچم فلسطین را نیز به اهتزاز درآوردند.

از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی قطر پرچم فلسطین همانند پرچم سایر کشورها در ورزشگاه‌ها دیده می‌شود و مهم ترین پیام آن برای سران رژیم‌های سازشکار این بود که ممکن است بتوانند با رژیم‌های طمع‌کار روابط خود را عادی کنند، اما راه مردم از رژیم‌هایشان جداست!

پربیننده ترین خبرها