مولوی عبدالواحد ريگی؛ شهید راه مخالفت با فتنه

مولوی عبدالواحد ريگی؛ شهید راه مخالفت با فتنه
شنبه 19 آذر 1401 - 15:07

 مولوی عبدالواحد ريگی امام جمعه شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گناهی نداشت جز اینکه مردم را به آرامش دعوت می کرد و درمورد افتادن در دام فتنه ای هشدار می داد که پشت آن منافقان و بودند و به همین علت او را بزدلانه به شهادت رساندند.

العالم _ کشکول

آری مولوی عبدالواحد ريگی امام جمعه شهرستان خاش نه منافق بود، نه هرج و مرج طلب و نه از مزدوران سعودی، اسرائیل و آمریکا، مزدورانی که به دروغ پرچم دفاع از اهل سنت در ایران را برافراشته اند.

شهید مولوی عبدالواحد ريگی یکی از شخصیت هایی بود که هیئت اعزامی رهبر انقلاب اسلامی هنگام دیدار از استان سیستان و بلوچستان با او دیدار کرد، دیداری که هدف از آن این بود که مانع شود تا گروه های تروریستی از طریق ایجاد هرج و مرج این استان را به گروگان نگیرند. وی در دیدار با هیئت اعزامی گفته بود که گروه های ضد نظام او را تهدید کرده اند. این روحانی شهید خاطرنشان کرده بود که نقشه ها و توطئه های منافقان و دشمنان کشور بر همگان آشکار شده است.

بین ترور مولوی عبدالواحد ريگی و ترور حجت الاسلام سجاد شهركي روحانی شیعی و امام مسجد "مولاى متقين" زاهدان، فقط 40 روز فاصله بود و شکی نیست که عامل و هدف هر دو ترور یکی است. هدف هر دو ترور بر هم زدن امنیت و آرامش در ایران و غوطه ور ساختن آن در هرج و مرج و ویرانی است تا طرح ها و نقشه های شوم صهیونیستی، سعودی و آمریکایی در ایران محقق شود، طرف هایی که اهل سنت و دیگر اقلیت های ایرانی را جز ابزاری برای شعله ور ساختن آتش فتنه در این کشور نمی بینند و نمی خواهند.

دشمنان ایران و ایرانی تلاش می کنند با ترور یک عالم شیعی در نقطه ای از استان سیستان و بلوچستان و ترور یک عالم سنی در نقطه ای دیگر از آن، در آتش فتنه «شیعی ـ سنی» بدمند آنگونه که شهيد مولوی عبدالواحد ريگی نیز از آن خبر می داد.

شکی نیست که دامان هر ایرانی غیور گذشته از دین، مذهب و قومیتش، از چنین فتنه هایی پاک و مبراست. چنین ترورهایی تلاش از روی ناامیدی است که اتحاد ملت ایران را هدف قرار داده است در حالی که روابط برادارانه بین فرزندان این ملت اجازه نمی دهد چنین فتنه هایی به نتیجه برسد و همین مسئله دشمنان ایران را دچار جنون کرده است به گونه ای که به کبیر و صغیر رحم نمی کنند و حاضرند همه مردم ایران را از هر دین و مذهبی برای رسیدن به اهداف شوم خود قربانی کنند هرچند ملت بزرگ ایران آگاه‌تر و هوشیارتر از آن است که در دام چنین فتنه هایی بیافتد.

بدون شک ترور شهيد مولوی عبدالواحد ريگی همانند ترور شهيد سجاد شهركی موجب تقویت اتحاد ملت ایران خواهد شد و دشمنان این مرز و بوم را رسوا خواهد کرد، مزدورانی که همچون داعش برای رسیدن به دلارهای حرام سعودی و با طرح و نقشه رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا دست به ترور می زنند، بی شک به جزای جنایات خود خواهند رسد.

پربیننده ترین خبرها