بارش برف پروازها در فرودگاه منچستر را زمین‌گیر کرد

بارش برف پروازها در فرودگاه منچستر را زمین‌گیر کرد
شنبه 19 آذر 1401 - 15:28

کاهش شدید دمای هوا و بارش سنگین برف در انگلیس باعث شد تا تمام پروازهای صبح شنبه در فرودگاه منچستر زمین‌گیر و پروازهای ورودی نیز به فرودگاه‌های اطراف هدایت شود.

العالم - اروپا

مقام های فرودگاه منچستر با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کردند که هر دو باند فرودگاه به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی و بارش شدید برف بسته شده است. به مسافران نیز توصیه شده که پیش از عزیمت به فرودگاه درباره آخرین وضعیت پروازها کسب اطلاع کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده برخی پروازهای ورودی به فرودگاه منچستر به شهرهای بیرمنگهام و لندن منتقل شده است. مسافران برخی پروازها که در فرودگاه منچستر نیز فرود آمده‌اند ساعت‌ها در داخل هواپیما معطل مانده‌اند.

فرودگاه منچستر سومین فرودگاه شلوغ انگلیس است و سالانه بالغ بر ۲۷.۸ میلیون مسافر از این طریق جا می‌شوند. آمار مسافران این فرودگاه بر اثر همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۶.۹ درصد کاهش یافت اما مقام های فرودگاه با اجرای طرح توسعه پایانه جدید مسافری به ارزش یک میلیارد پوند امیدوارند که ظرفیت جدیدی را برای جابه‌جایی ۳۵ میلیون مسافر، به این فرودگاه اضافه کنند.

اخلال در وضعیت پروازهای فرودگاه منچستر انگلیس درحالی رخ می‌دهد که اداره هواشناسی این کشور درباره کاهش شدید دمای هوا، بارش برف و یخبندان تا فردا شب (یکشنبه) هشدار زرد صادر کرده است.

بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، مناطق جنوبی انگلیس در روزهای آتی بارش برف تا چهار اینچ (بیش از ۱۰ سانتی متر) و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را شاهد خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها