یدیعوت آحارانوت: هزاران اسلحه از سوریه و عراق به کرانه باختری قاچاق شده است

یدیعوت آحارانوت: هزاران اسلحه از سوریه و عراق به کرانه باختری قاچاق شده است
شنبه 19 آذر 1401 - 16:57

یک روزنامه عبری با انتشار گزارشی، در توجیه شکست رژیم صهیونیستی در مهار دامنه گسترش مقاومت در کرانه باختری، مدعی شد که هزاران هزار اسلحه از سوریه و عراق به این منطقه قاچاق شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارشی در توجیه ناکامی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری در خاموش کردن شعله مقاومت و مبارزه مسلحانه فلسطینی‌ها مدعی شد که هزاران هزار اسلحه از سوریه و عراق به کرانه باختری قاچاق شده و تقریبا روستا و شهری در کرانه باختری نیست که ساکنان آن سلاح نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، بخشی از سلاح‌ها از طریق سرقت از پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست فلسطینی‌ها رسیده است. اما بخش دیگری از طریق مرزهای اردن و مصر به کرانه باختری قاچاق شده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول در نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: «ما یک فرماندهی مشترک از پلیس و ارتش اسرائیل برای هماهنگی تلاش‌ها علیه این پدیده تشکیل داده‌ایم. اکثر سلاح‌هایی که ما توقیف کردیم، آمریکایی و متعلق به پایگاه‌های نظامی تخلیه شده در عراق است که به غارت رفته و به اینجا (کرانه باختری) انتقال یافته است».

وی افزود: «خشک کردن این باتلاق سخت است اما می‌توان سرعت این انتقال را به صورت جزئی از طریق بستن مرزها کاهش داد».

یدیعوت همچنین نوشت: «در سایه صلح ساختگی دهه گذشته، مقدار زیادی مهمات به کرانه باختری قاچاق شد که فقط بخش کوچکی از آن کشف و توقیف شده است».

این در حالی است که نزدیک به یک سال شده که بر خلاف گذشته، کرانه باختری هر روزه شاهد درگیری و مبارزه مسلحانه مردم فلسطین با نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان صهیونیست است. امری که برای صهیونیست‌ها بسیار غیرعادی به نظر می‌رسد و اکنون به یک کابوس بدل شده است. زیرا تا پیش از این، نظامیان صهیونیست برای یورش به روستاها و شهرهای مختلف کرانه باختری و بازداشت فلسطینی‌ها با هیچ مخالفت و مقاومتی مواجه نمی‌شدند.

وب سایت عبری «والا»، پیش‌تر نوشته بود که از ابتدای سال جاری و با وجود تهدیدها، به دلیل ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و کاهش فعالیت نیروهای ارتش صهیونیستی به دلیل محدودیت‌های کرونا، عملیات ورود اسلحه به کرانه باختری اشغالی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز تابستان پیش درباره گسترش دامنه مقاومت و مبارزه مسلحانه در مناطق مختلف کرانه باختری هشدار داده و نوشته بود: «شبه نظامیان کرانه باختری بسیار جسور و به دنبال رویارویی و درگیری هستند و از تسلیم سرباز می‌زنند».

این روزنامه با اشاره به این که مبارزان جدید مقاومت که مبارزان «نسل سوم» هستند، مثل شهید ابراهیم النابلسی، به افشای شخصیت خود در صفحات رسانه‌های اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند، نوشت که همین امر، آن‌ها را به قهرمانان فلسطین بدل کرده است.

یدیعوت آحارانوت همچنین در این گزارش اذعان داشت که گسترش عملیات از جنین تا نابلس و در نهایت در سلواد (منطقه‌ای از رام‌الله) نشان می‌دهد که ممکن است موضوع از کنترل خارج شود و صهیونیست‌ها را به سمت عملیات‌های بزرگ‌تری سوق دهد.

پربیننده ترین خبرها