اژه‌ای: اگر اجازه می‌دادیم دوربین‌ها محاکم و زندان‌های ما را ببینند وضعمان امروز بهتر بود

اژه‌ای: اگر اجازه می‌دادیم دوربین‌ها محاکم و زندان‌های ما را ببینند وضعمان امروز بهتر بود
يکشنبه 20 آذر 1401 - 12:18

رییس قوه قضاییه گفت: چرا باید تمام گزارشهای سازمان بازرسی محرمانه باشد، بله برخی این گزارشات قطعاً محرمانه است. اما بسیاری از مواردی هست که ما اگر در معرض دید مردم قرار می‌دادیم و اجازه می‌دادیم دوربین‌های مختلف به محاکم و زندان‌های ما می‌آمدند، مطمئن باشید که وضع ما از امروز بهتر بود.

العالم - ایران

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور سران قوا و مسئولان قضائی برگزار شد، گفت: وی با اشاره به ارتقای شفافیت به عنوان موضوع این همایش گفت: شفاف به معنای آشکار و زلال و طاهر است سوال اینجاست که این شفافیت کجا باید باشد و چگونه تحقق می‌یابد و کجا نباید شفافیت وجود داشته باشد؟ شفافیت چه تأثیراتی بر کشور دارد؟

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر اجازه می‌دادیم دوربین‌ها محاکم و زندان‌های ما را ببینند وضعمان امروز بهتر بود. در همه نامه‌های رییس بازرسی کل کشور نوشته می‌شود محرمانه. از کجا معلوم که این کار درست است؟ در این دوره با دوربین به چند انبار تملیکی رفتیم. این بازدید صد برابر از گزارش‌های سازمان بازرسی موثرتر بود، چون به عیان مردم دیدند و کسی نمی‌توانست دفاع کند.

اژه ای با بیان اینکه فرایند کار را باید در دید مردم قرار دهیم، گفت: فرایندی که منتج به یک نتیجه می‌شود را باید در معرض دید نخبگان قرار دهیم. در قوه قضائیه فرایند رسیدگی به یک پرونده حقوقی و قضائی چگونه است؟ باید فرایندی که مرقوم شده و یا به محکومیت و یا برائت منتج می‌شود را گفت.

وی ادامه داد: کجاست که مردم نباید در جریان قرار بگیرند و کجا نباید بگیرند. می‌گوئیم تحقیقات در مرحله کیفری محرمانه است باید در همه جا محرمانه باشد؟ قبل از قطعیت حکم نمی‌توان جزئیات را در اختیار مردم قرار داد اما آیا این با شفافیت در تضاد است؟

پربیننده ترین خبرها