گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین
يکشنبه 20 آذر 1401 - 16:25

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از گفت‌وگوی تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

العالم - ترکیه

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در خصوص محتوای این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: «در این گفت‌وگو، روابط ترکیه و روسیه به ویژه موضوع انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ارزیابی‌هایی از مسائل منطقه‌ای از جمله کریدور غلات و مبارزه با تروریسم صورت گرفت».

بنا بر گفته دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس تلفنی همچنین بر احتمال شروع صادرات محصولات غذایی مختلف در قالب توافق صدور غلات تأکید کرده است.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بر لزوم پاکسازی منطقه مرزی با سوریه در عمق ۳۰ کیلومتری از وجود تروریست ها طبق توافق سوچی تأکید کرد.

اردوغان همچنین در این گفت‌وگو با تأکید بر ادامه عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد گفت: «یگان‌های مدافع خلق کرد به فعالیت‌های جدایی‌طلبانه خود در شمال سوریه و حملات تروریستی علیه ترکیه ادامه می‌دهد».

از طرف دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تأیید کرد که پوتین با اردوغان گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

وی در این خصوص گفت: «بله، گفت‌وگوی تلفنی صورت گرفته است. ما در حال آماده‌سازی یک پیام هستیم».

پربیننده ترین خبرها