تداوم آزار و اذیت خانواده زندانیان سیاسی در بحرین

تداوم آزار و اذیت خانواده زندانیان سیاسی در بحرین
يکشنبه 20 آذر 1401 - 20:33

پدر حسین المهنا در توئیتری از برگزاری سومین جلسه محاکمه این زندانی سیاسی خبر داد.

العالم- بحرين

پدر حسین علی المهنا در توییتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "امروز سومین جلسه محاکمه پسرم است... یکشنبه به روز دردناکی تبدیل شده است، زیرا این سومین یکشنبه است که پسرم در آن محاکمه می شود. ای دادرس"

حسین علی مهنا دانشجوی 23 ساله بحرینی است که سال 2017 توسط اعضای اداره تحقیقات جنایی و وزارت کشور بحرین در خانه دوستش بدون هیچ گونه حکم قضایی دستگیر شد.

او چندین بار شکنجه شد و در یک محاکمه دسته جمعی ناعادلانه به اتهامات سیاسی محکوم و اکنون در زندان جو است.

از سال 2016، مقامات بحرینی تلاش کردند تا او را هدف قرار دهند، زمانی که او برای انجام عمل جراحی چشم در خارج از کشور بود، اعضای اداره تحقیقات جنایی به خانه وی یورش برده و رایانه او را برای بررسی بردند، چهار ماه بعد، حسین به کشور بازگشت، و بار دیگر برای دومین بار به خانه او حمله کردند، اما حسین آنجا نبود.

مقامات هیچ گونه حکم قضایی نشان نداده و هیچ توضیحی در مورد این یورش ندادند. پس از آن، حسین به مدت یک سال مخفی شد و طی آن چندین خانه بستگانش مورد هجوم و اصابت گلوله مقامات قرار گرفت.

14 دسامبر 2017، بالگردهای فرماندهی نیروی ویژه امنیتی به همراه اعضای اداره تحقیقات جنایی، بلاد القدیم را محاصره و حسین را تعقیب و او را در خانه دوستش دستگیر کردند، در آن زمان، مقامات هیچ حکم قضایی یا توضیحی برای دستگیری وی ارائه ندادند.

مقامات، فرد بازداشت شده را به اداره بازرسی جنایی معرفی و در آنجا به مدت 40 روز در بازداشت بود و مورد تحقیر، ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت و تحت فشار مجبور به اعتراف به جرایمی شد که مرتکب نشده بود و در بازجویی نیز وکیل وی اجازه حضور نداشت.

مقامات، علاوه بر اتهامات متعدد، حسین را به تحریک به قتل و فرار از دستگیری متهم کردند و به دلیل اتهام تحریک به 10 سال حبس و سلب تابعیت از وی، اما با تجدیدنظرخواهی مدت حبس وی به 5 سال کاهش یافت. در 22 جولای 2018 به زندان جو منتقل شد.

حسین در زندان بر اثر اصابت گلوله ساچمه ای از ناحیه پا و زانو دچار جراحات متعددی شد، او همچنین یک ماه پس از دستگیری، در زمان انتقال به زندان جو، علیرغم درخواست، از مراجعه به پزشک محروم ماند.

26 سپتامبر 2018، دادگاه او را به دلیل تلاش برای فرار از بازداشت به یک سال زندان محکوم کرد، هر دو محاکمه بر اساس اعترافات تحت فشار حسین و بدون هیچ مدرکی انجام شد.

در 16 آوریل 2019، حسین در یک محاکمه گروهی به همراه 168 متهم دیگر در پرونده "حزب الله بحرین" به حبس ابد، سلب تابعیت بحرینی و 10000 دینار جریمه نقدی محکوم شد.

حسین یکی از ۶۹ نفری بود که به حبس ابد محکوم شدند. حکم علیه حسین در 30 ژوئن 2019 تأیید شد، اما تابعیت او در 20 آوریل 2019 بر اساس فرمان سلطنتی اعاده شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها