نفوذ حماس در شاباک/ اعتراف اشغالگران به افشا اطلاعات سری رژیم

نفوذ حماس در شاباک/ اعتراف اشغالگران به افشا اطلاعات سری رژیم
يکشنبه 20 آذر 1401 - 21:33

یدیعوت آحارانوت از نفوذ جنبش حماس در ساختار سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» با استناد به کیفرخواست دادستانی رژیم صهیونیستی علیه یک اسیر فلسطینی ساکن نوار غزه مدعی شد سرویس امنیتی جنبش حماس برای نفوذ به شاباک تلاش کرده است.

براساس این ادعا، این فلسطینی ساکن نوار غزه به نهادهای امنیتی جنبش حماس خبر داده بود که یک افسر اسرائیلی در گذرگاه بیت حانون به وی پیشنهاد همکاری با شاباک را داده است و در همین رابطه مبلغی پول نیز برای خرید یک تلفن همراه دریافت کرده است، اما بعد از آن با افسر مربوطه تماس گرفته و به وی اعلام کرد، می‌خواهد پول را به وی پس بدهد و نمی‌خواهد با آنها همکاری کند.

براساس روایت احارانوت؛ این فلسطینی بعد از اینکه این اطلاعات را در اختیار حماس قرار داد، از وی خواسته شد تا ارتباط خود را با شاباک ادامه داده و تا از این طریق ماموریت‌های خاصی را انجام دهد.

براساس کیفرخواست صادر شده علیه این فلسطینی، با درخواست مقاومت موافقت کرده و حاضر شد برای رخنه به شاباک با این سرویس اطلاعاتی اسرائیلی همکاری کند و هر بار مشروح کامل گفتگوهای رد و بدل شده خود را با افسر اسرائیلی به اطلاع حماس می‌رساند.

حماس از این فرد خواسته بود تا هیچ خواسته افسر شاباک را رد نکرده و آنها برای تسهیل رخنه‌اش در شاباک فعالیت‌های او را تسهیل خواهند کرد.

دادستانی رژیم صهیونیستی مدعی است که این فلسطینی توانست اطلاعات قابل توجهی را در اختیار حماس قرار داده و به این سازمان امکان تحلیل فعالیت اطلاعاتی اسرائیل و نحوه بکارگیری جاسوس‌ها را در غزه بدهد.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل طی سال‌های اخیر با معضل بزرگی در جذب جاسوسی در نوار غزه مواجه شده است و در این رابطه تدابیر اتخاذ شده توسط گروه‌های مقاومت هم این مشکلات تشدید کرده است.

پربیننده ترین خبرها