غرب و حقوق بشر در ایران و سعودی

غرب و حقوق بشر در ایران و سعودی
دوشنبه 21 آذر 1401 - 18:32

کاملا انتظار می‌رفت که غرب همانگونه که اعدام محسن شکاری، متهم به قتل یک نیروی امنیتی در یکی از خیابان‌های تهران را محکوم کرد، اعدام مجیدرضا رهنورد را نیز محکوم کند، کسی که دو نیروی امنیتی را با سلاح سرد در مشهد مقدس کشت و ۴ نفر دیگر را زخمی کرد. غرب مدعی شده است که این محکومان “تحت شکنجه اعتراف اجباری کرده‌اند و محاکمه‌های آنها صوری بوده است”.

العالم- کشکول

بدیهی است که مواضع دولت‌های غربی و نهادهای تابع‌ آنها در قبال ایران، کپی‌برداری و تکرارِ بدوت تغییر است مانند عبارات “متهمان تحت شکنجه قرار گرفتند و مجبور به اعتراف شدند و دادگاه‌ها و محاکمه‌ها ساختگی است“. آنها حتی به حوادث و شواهد اعتنایی نمی‌کنند و موضوع مهم برای آنها حقیقت نیست بلکه مهم، محکوم کردن ایران در هر شرایطی است.

نکته قابل توجه این است که غرب حتی فیلم‌هایی را که جنایات حمله به پلیس و نیروهای امنیتی را به تصویر می‌کشد، نادیده گرفته است. در مورد مجید رضا رهنورد نیز در فیلم‌ها مشخص است که او یک مامور امنیتی غیرمسلح را تعقیب می‌کند و او را هل می‌دهد و به زمین می‌زند و سپس چندین ضربه چاقو به سر، گردن و سینه او وارد می‌کند و زمانی که یک مامور امنیتی دیگر برای نجات همکارش مداخله می‌کند، به او نیز حمله می‌کند و با چاقو به گردنش می ‌زند و زمانی که می‌خواهد از صحنه جرم فرار کند، او را می‌بینیم که ۴نفر را که به طور اتفاقی نزدیک او بودند، با چاقو می‌زند.

نمی‌دانیم پس از این شواهد، آیا غرب به مدرک دیگری نیاز دارد تا مطمئن شود که متهم واقعاً مرتکب جنایاتی شده و زیر شکنجه اعتراف نکرده و محاکمه او "ساختگی" نبوده است؟ واضح است که غرب همه اینها را نادیده می‌گیرد و ادعاهایش مبنی بر “اعتراف زیر شکنجه و دادگاه ساختگی“ را تکرار می‌کند، به یک دلیل ساده و آن اینکه این اتفاقات در ایران رخ داده است.

اگر غرب واقعاً به فکر ملت‌ها و حقوق آنها است، می‌بایست از مردم عربستان دفاع می کرد، کسانی که بن‌سلمان آنها را حتی در قلب کشورهای غربی تعقیب می‌کند، با اره برقی به قتل می رساند، بدنشان را مثله می‌کند و در تنور می‌سوزاند. همچنین می‌بایست رژیم سعودی را به سبب کشتار و جنگ ویرانگر علیه ملت یمن پاسخگو می‌کرد که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی را در عصر حاضر در این کشور فقیر عربی مرتکب شده است.

نمی‌دانیم غرب چگونه برخورد می‌کرد اگر یکی از شهروندانش با سلاح سرد به مردان امنیتی غیرمسلح حمله و برخی از آنها را مجروح می‌کرد و برخی دیگر را به قتل می‌رساند؟ آیا آنطور که از ایران انتظار دارند، خودشان نیز چنین متهمی را به حال خود رها می‌کردند؟

واضح است که موضوع اصلی، حقوق بشر نیست، بلکه موضوع، تسویه‌حساب سیاسی با ایران است که در برابر اراده غربی سر فرود نیاورده است و همچنان فرود نمی‌آورد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد بلکه برای مقاومت در برابر آن تلاش می‌کند و از هرکسی که در برابر موجودیت این رژیم مقاومت کند، حمایت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها