دیدار سفیر ایران با وزیر دادگستری عراق

دیدار سفیر ایران با وزیر دادگستری عراق
دوشنبه 21 آذر 1401 - 19:45

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با خالد الشوانی، وزیر دادگستری این کشور در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

در این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق و انتصاب ایشان در راس وزارت دادگستری، اظهار داشت: عراق عزیز به عنوان کشوری قوی، مستقل، پیشرفته و باثبات مطلوب ماست و آماده همکاری و مساعدت در هر زمینه ای باتوجه به وجود پیوندهای سرزمینی از حیث فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیم و امیدوارم سطح همکاری میان وزارتخانه های دادگستری دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

آل صادق بر آمادگی کشورمان جهت انتقال زندانیان عراقی دربند در ایران به کشورشان اشاره کرد و متقابلا خواهان مساعدت طرف عراقی در رابطه با انتقال آن دسته از محکومین ایرانی شد که در زندان های عراق هستند و بر لزوم تسریع در این فرآیند تاکید کرد. ارائه تسهیلاتی همچون امکان ملاقات های منظم خانواده ها با افراد زندانی و ارائه وسایل شخصی مورد نیاز به آنها که عمدتا از سوی خانواده ها تهیه می شود از دیگر درخواست های مطرح شده بود.

آقای الشوانی نیز ضمن قدردانی از حمایت های کشورمان در دوران مبارزه با رژیم بعث و نیز دریافت کمک های نظامی و مستشاری درجنگ علیه داعش، افزود: حفظ و تقویت هرچه بیشتر مناسبات در زمینه های مختلف از جمله مسائل قضائی مورد تاکید ماست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها