واکنش‌ها به افشای اسرار تازه از کودتای بن‌سلمان همچنان ادامه دارد

واکنش‌ها به افشای اسرار تازه از کودتای بن‌سلمان همچنان ادامه دارد
سه شنبه 22 آذر 1401 - 14:46

واکنش‌ها به گزارش روزنامه «گاردین» پیرامون غصب تاج و تخت توسط «محمد بن سلمان» و نحوه کنار گذاشتن «محمد بن نایف» همچنان در فضای مجازی این کشور ادامه دارد.

العالم - عربستان

حساب کاربری «نحو الحریه» در توئیتر نوشت: «اطلاعات مهم منتشر شده توسط گاردین درباره کودتا در داخل کاخ، با جزئیات ماجرای تصرف تاج و تخت توسط محمد بن سلمان از «محمد بن نایف» را با تهدید و زور بیان می کند که مسیر ولیعهدی را تغییر داد.»

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: ترکی آل الشیخ مشاور ولیعهد سعودی، محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان را سال 2017 بازداشت و خواستار کناره‍‌گیری وی از تاج و تخت شد و تهدید کرد در صورت مخالفت به خانواده اش تجاوز می کند.

گاردین تحقیقات گسترده ای درباره اسرار کودتای کاخ منتشر کرد که محمد بن سلمان ولیعهد را سال 2017 به عنوان ولیعهد به قدرت رساند.

این روزنامه نوشت محمد بن نایف، ولیعهد پیشین، پس از ساعات طولانی بازداشت، با تهدید اسلحه مجبور شد با محمد بن سلمان به عنوان جانشین وی به عنوان ولیعهد بیعت کند.

به نوشته این روزنامه، محمد بن نایف به تجاوز به اعضای خانواده‌اش تهدید شد و در ساعات طولانی بازداشت و پیش ازاعلام برکناری از پستش، داروی فشار خون و دیابت او را قطع کردند.

این روزنامه افزود: به محمد بن نایف گفته شده که اگر با میل خود از سمتش به عنوان ولیعهد کناره گیری نکند، مقصد بعدی او بیمارستان خواهد بود

این روزنامه به نقل از منبع دیگری از خاندان سلطنتی نوشت محمد بن نایف در آن شب به قدری از مسموم شدن می ترسید که حتی از نوشیدن آب خودداری می کرد

محمد بن نایف، برادرزاده ملک سلمان، 20 ژوئن 2017، مجبور شد به عنوان وارث تاج و تخت سعودی کناره گیری کند

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها