بازداشت روزنامه‌نگار یمنی به اتهام اطلاع‌رسانی در عدن

بازداشت روزنامه‌نگار یمنی به اتهام اطلاع‌رسانی در عدن
سه شنبه 22 آذر 1401 - 19:55

«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاعات یمن با انتشار توییتی از بازداشت «احمد ماهر» روزنامه نگار به دلیل روزنامه نگار بودن و به دلیل داشتن موضعی متفاوت از شبه نظامیان «عیدروس الزبیدی» خبر داد.

العالم- يمن

وی در توییت خود نوشت: «رشاد العلیمی رهبری میانجی گری برای آزادی روزنامه نگار احمد ماهر را بر عهده دارد و شبه نظامیان وابسته به عیدروس الزبیدی از میانجیگری و از آزادی احمد ماهر، روزنامه نگاری که بدون هیچ جرمی و به خاطر داشتن مواضعی متفاوت از شبه نظامیان عیدروس الزبیدی دستگیر شده، خودداری می کنند.

شایان ذکر است سندیکای روزنامه نگاران با صدور بیانیه ای اعتراف گیری تحت شکنجه از ماهر و پخش آن در اینترنت را محکوم و بر آزادی سریع وی و مجازات ربایندگان تاکید کرد.

سندیکای روزنامه نگاران یمن فیلم اعترافات اجباری احمد ماهر روزنامه نگاری را که روز جمعه 6 اوت 2022 در مقابل خانه اش در دار سعد استان عدن ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده بود را ، دنبال کرد که آثاری از خستگی ناشی از شکنجه و وادار کردن وی به شهادت علیه خود به اتهامات واهی و شرم آورکه هیچ عاقلی آن را نمی پذیرد، نشان می داد.

سندیکای روزنامه نگاران یمن این روش سرکوبگرانه و وحشیانه علیه یک روزنامه نگار را فقط به خاطر انجام این حرفه و بیان مواضع و عقایدش به شدت محکوم می کند.

این سندیکا اقدامات مقامات عدن در به کار بردن روش استفاده از دستگاههای سرکوبگرانه در دوره های پیش و توهین به قربانیان و وادار کردن آنان به اعترافات نادرست وغیر واقعی برای توجیه تخلفات و نقض همه قوانین آسمانی، قانون اساسی، قانون و میثاق های بین المللی حقوق بشر را محکوم کرد.

این سندیکا از همه خبرنگاران و سازمان‌های مرتبط با آزادی عقیده و بیان، به‌ویژه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و فدراسیون روزنامه‌نگاران عرب می‌خواهد که با همکار خود ابراز همبستگی کرده و برای آزادی او و مجازات جنایتکاران و پایان ترور روزنامه نگاران و تلاش برای خاموش کردن آنان اعمال فشار کنند.

پربیننده ترین خبرها