خسارت ۱۱۱ میلیارد دلاری آمریکا به سوریه/ نامه دمشق به سازمان ملل درباره سرقت نفت

خسارت ۱۱۱ میلیارد دلاری آمریکا به سوریه/ نامه دمشق به سازمان ملل درباره سرقت نفت
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 17:02

وزارت خارجه سوریه با اشاره به خسارت بیش از ۱۱۱ میلیارد دلاری آمریکا به این کشور، درخصوص سرقت نفت و گندم سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی به سازمان ملل متحد نامه نوشت.

العالم - سوریه

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص سرقت نفت و گندم این کشور توسط آمریکا ارسال کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که آمریکا در مجموع حدود ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به این کشور در بخش نفت خسارت وارد کرده است.

این وزارتخانه درباره جزئیات این خسارتها گفت: در نتیجه تجاوزگریهای مستقیم نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن، سوریه حدود ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است و خسارت غیر مستقیم نیز بیش از ۸۶ میلیارد دلار است که مجموع این خسارت در بخش نفت به ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها