رضایی در گفتگو با العالم: در سه ماه اخیر شاهد یک جنگ  ترکیبی و چند لایه بودیم/ جمعیتی که به خیابان آمدند کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور است/ در زمان مناسب پاسخ دشمنان را می دهیم / مدعیان آزادی بیان امپراطوری دروغ علیه ایران راه اندازی کردند/ تحریم رسانه های ایران یک اقدام ضد حقوق بشری  است/ در ارتباط با نحوه فعالیت گشت ارشاد، هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است/ شاهد رافت بسیاری از سوی دستگاه قضایی در حوادث اخیر بودیم

رضایی در گفتگو با العالم: در سه ماه اخیر شاهد یک جنگ  ترکیبی و چند لایه بودیم/ جمعیتی که به خیابان آمدند کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور است/ در زمان مناسب پاسخ دشمنان را می دهیم / مدعیان آزادی بیان امپراطوری دروغ علیه ایران راه اندازی کردند/ تحریم رسانه های ایران یک اقدام ضد حقوق بشری  است/ در ارتباط با نحوه فعالیت گشت ارشاد، هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است/ شاهد رافت بسیاری از سوی دستگاه قضایی در حوادث اخیر بودیم
پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 21:08

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در سه ماه اخیر در کشور، شاهد یک جنگ ترکیبی و چند لایه بودیم و نمی توان یک نگاه یک بعدی به آن داشت، نمی توانیم بگوییم صرفا رسانه‌ای یا فرهنگی یا سیاسی بوده است، ترکیبی از همه این رخدادها را شامل می شود.

العالم ـ ایران

سه ماه از شروع اغتشاش در ایران می‌گذرد، رسانه‌های معاند وابسته به غرب و برخی کشورهای منطقه با بزرگ‌نمایی آنچه در ایران در حال وقوع است، تلاش کردند به ایران‌هراسی دامن‌بزنند، شبکه خبری العالم با ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشسته است، در ادامه به مشروح این گفتگو می پردازیم:

مهمترین نکات مطرح شده در این گفتگو:

ـ بیش از 250 کانال ماهواره ای به صورت شبانه‌روزی و رایگان علیه ایران با سلیقه، گویش‌ و فرهنگ مختلف علیه ایران در حال فعالیت است، نقطه اشتراک همه آنها براندازی بوده است.

_ تنها در 46 روز اول شروع اعتراضات و بعد اغتشاشات اخیر 38 هزار دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی منتشر شد، این یک رکورد بی‌سابقه است

ـ جمعیتی که در چند ماه گذشته به خیابان آمدند کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور بوده است

ـ هیچ وقت در هیچ نقطه در جهان اینگونه رخ نداده است که سران کشورهای دیگر این مقدار لخت و عریان با تمام وجود برای براندازی کشوری دیگر به صحنه بیایند

ـ اتحادیه اروپا و برخی از سران اروپا که سال ها مدعی آزادی بیان بودند و ما را محدود کننده آزادی در کشورمان می دانستند، در کشورشان رسانه‌های تروریستی مثل ایران اینترنشنال یا در واقع سعودی اینترنشنال، کارخانه و امپراتوری دروغ را علیه ایران راه اندازی کردند

_ حادثه تروریستی شاهچراغ توسط عناصری از داعش که بیرون از کشور آموزش دیده و تسلیح شده بودند، صورت گرفت، اغلب عوامل این جنایت بازداشت شدند.

_ محور غربی، عربی و عبری در چند ماه گذشته با هدف براندازی و سرنگونی جمهوری اسلامی بسیار هزینه کردند، حتما موفق نشدند اما ما منکر ضربات آنها به کشور نیستیم.

_ اگر رژیمی یک خبرنگار را به نام خاشقچی قطعه قطعه کند، غرب با آن مشکلی نخواهند داشت مشروط بر اینکه با آنها هماهنگ باشد و به عنوان گاو شیرده آنها عمل کند، اما اگر یک نظام دموکراتیک مثل نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین اقدام را در برخورد با عاملان ناامنی اجتماعی در داخل کشور داشته باشند، شدیدترین قطعنامه‌ها و برخورد‌ها را علیه ما انجام می‌دهند.

_ شمشیری که امروز روی پرچم عربستان می بینید دو کارکرد دارد، یکی رقص با رئیس جمهور آمریکا است و دیگری اعدام بیگناهان و شیعیان در عربستان است اگر ما هم با غربی ها می رقصیدیم و نفت رایگان به آن ها اهدا می کردیم دیگر غرب این ادعاهای کذب را علیه ما مطرح نمی کرد.

_ با توجه به اطلاعاتی که داشتیم از چندین ماه قبل تر از شروع این اغتشاشات در کشور ارسال سلاح به کشورمان افزایش پیدا کرده بود.

_ ما منکر این نیستیم که طی چند ماه گذشته غربی ها توانستند به ما ضربه هایی بزنند اما این ضرباتی که به ما وارد کردند بدون پاسخ نخواهد بود اما این نکته را اعلام می کنم که ضرباتی که علیه ما صورت گرفته اصلا کاری، جدی و موثر نبوده است.

_ در ارتباط با نحوه فعالیت گشت ارشاد، هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است، ولی آن چیزی که می توان برروی آن تاکید کرد مساله بازنگری و تجدید نظر راجع به آن و شیوه های آن هست منتها تا به امروز تصمیم مشخصی دراین زمینه گرفته نشده است.

_ در حوادث اخیر شاهد رافت بسیاری از سوی دستگاه قضایی بودیم، تعداد بسیار زیادی از افرادی که طی ماه های اخیر مرتکب خلاف شده بودند، آزادشدند و تنبیه خاصی نشدند.

_ آنهایی که امنیت ملی و امنیت مردم را مخدوش و ناامن کردند و قصد جان مردم کردند و جان افراد بی گناه را گرفتند، با آنها طبق قانون برخورد شده و خواهد شد.

مشروح این گفتگو:

*فعالیت بیش از 250 کانال ماهواره ای فارسی زبان به صورت شبانه‌روزی برای براندازی در ایران

ابراهیم رضایی گفت: اما لایه پررنگ و اصلی آنچه در چند ماه اخیر در ایران رخ داده، مسئله رسانه بوده است، بررسی ما نشان می دهد بیش از 250 کانال ماهواره ای به صورت شبانه‌روزی و رایگان علیه ایران با سلیقه، گویش‌ و فرهنگ مختلف علیه ایران در حال فعالیت است، نقطه اشتراک همه آنها براندازی بوده است.

رضایی آنچه در ایران رخ داده است را بی سابقه در جهان دانست و گفت: به هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران حمله رسانه‌ای نشده است، ما شاهد یک جنگ جهانی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی هستیم که تنها یک فقره آن 250 کانال ماهواره‌ای بود و چند برابر همین ظرفیت به طرق مختلف در فضای مجازی شاهد هستیم که شامل هوش‌مصنوعی، استخدام لشکر سایبری و ساماندهی آنها در کشور برای پمپاژ دروغ در کشور بوده است.

*انتشار 38 هزار دروغ علیه جمهوری اسلامی تنها در 46 روز نخست اغتشاشات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تنها در 46 روز اول شروع اعتراضات و بعد اغتشاشات اخیر 38 هزار دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی منتشر شد، این یک رکورد بی‌سابقه است که پایه انتشار این اکاذیب رسانه های فارسی زبان معاند بوده است، همچنان هم شاهد این دوقطبی سازی میان نظام و مردم ایران هستیم و با مظلوم نمایی ساختگی و جعلی بتوانند احساسات مردم و جوانان کشور را تحریک کنند.

*جمعیتی که در چند ماه گذشته به خیابان آمدند کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور بوده است

وی مهمترین عامل شکست این حجم از فعالیت علیه ایران را هوشیاری مردم دانست و گفت: براساس برآورد ما جمعیتی که در چند ماه گذشته به خیابان آمدند کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور بوده است، این نشان دهنده آن است که مردم ما، حتی معترضین به برخی تصمیم‌گیری‌ها و مشکلات اقتصادی یا اجتماعی جامعه در این حوادث با اغتشاشگران همراهی نکردند و این نشان دهنده بصیرت مردم است که منجر به شکست دشمنان این سرزمین شده است.

*غرب از همه ظرفیت خود برای محکومیت جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی استفاده کرد

رضایی تاکید کرد که هیچ وقت در هیچ نقطه در جهان اینگونه رخ نداده است که سران کشورهای دیگر این مقدار لخت و عریان با تمام وجود برای براندازی کشوری دیگر به صحنه بیایند، این بی سابقه است که رئیس جمهور فرانسه، رسما به میدان بیاید و با دلقک اغتشاشات اخیر ملاقات داشته باشد یا دولت‌های اروپایی علیه ایران بیانیه امضا کنند و آنها از همه ظرفیت خود برای محکومیت جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر، در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی استفاده کردند.

*پمپاژ سلاح به کشور برای راه‌انداختن منازعات خیابانی

وی افزود: محور غربی، عربی و عبری در چند ماه گذشته با هدف براندازی و سرنگونی جمهوری اسلامی بسیار هزینه کردند، حتما موفق نشدند اما ما منکر ضربات آنها به کشور نیستیم که تنها یک فقره آن کشته شدن مردم کشورمان از جمله نیروهای امنیتی و مردم عادی بود؛ آنها با پمپاژ سلاح به کشور و راه‌انداختن منازعات خیابانی این خسارات را به کشور وارد کردند، آنها حتی هزینه مالی و مادی از جمله آتش‌زدن آمبولانس‌ها و … هم به کشور تحمیل کردند از دیگر سو در مجامع بین‌المللی هزینه تراشی کردند که البته این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.

*کشورهای مدعی آزادی بیان امپراتوری دروغ علیه ایران راه اندازی کردند/ تحریم رسانه‌های ایران خلاف آزادی بیان و کنوانسیون های بین المللی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ۴ نهاد ایرانی از جمله سازمان صدا و سیما؛ گفت: اتحادیه اروپا و برخی از سران اروپا با این تصمیمات ماهیت واقعی خود را نشان دادند آنها که سال ها مدعی آزادی بیان بودند و ما را محدود کننده آزادی در کشورمان می دانستند اما در کشورشان رسانه‌های تروریستی مثل ایران اینترنشنال یا در واقع سعودی اینترنشنال، کارخانه و امپراتوری دروغ را علیه ایران راه اندازی کردند و در آن رسانه ها آموزش عملیات تروریستی، آموزش ساخت کوکتل مولوتف، آموزش ساخت سلاح جنگی، آموزش قتل نیروهای نظامی و انتظامی می‌دهند؛ این رسانه های تروریستی آزادانه در آن کشورها در حال فعالیت هستند اما رسانه جمهوری اسلامی را تهدید و تحریم می‌کنند که این بر خلاف آزادی بیان و کنوانسیون های بین المللی است و یک اقدام ضد حقوق بشری است. آنها بسیاری از مخاطبین رسانه ملی ما را در کشورهای اروپایی محدود کردند و مانع دسترسی آزاد به اطلاعات شدند.

وی تاکید کرد که چنین اقداماتی بیشتر جنبه روانی دارد و اثر عملی نخواهد داشت و نمایشی است که تحت لابی‌های صهیونیستی و سعودی و غربی انجام می شود.

*عواملی که حادثه تروریستی شاه‌چراغ دست داشتند بازداشت شدند

رضایی با اشاره به حادثه تروریستی شاه‌چراغ گفت که این حادثه توسط عناصری از داعش که بیرون از کشور آموزش دیده و تسلیح شده بودند صورت گرفت؛ عامل اصلی آن که در حادثه مجروح شد و چند روز بعد به هلاکت رسید. اغلب عواملی که در این جنایت دست داشتند بازداشت شدند.

*یکی از عناصر دخیل در حادثه تروریستی شاه‌چراغ تبعه باکو بود

وی افزود: ترکیبی از اتباع برخی از کشورهای همسایه در این جنایت دست داشتند یکی از آنها اتباع رژیم باکو بود و هنوز بررسی ها در این زمینه به پایان نرسید ولی حتما با جنایتکاران این حادثه با اشد مجازات برخورد خواهد شد

*برخورد دوگانه غرب

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد ما در طول این سال ها با یک تناقضی در قبال جمهوری اسلامی ایران از طرف غرب مواجه هستیم؛ اگر رژیمی یک خبرنگار را به نام خاشقچی قطعه قطعه کند و در فاضلاب بیاندازد با آن مشکلی نخواهند داشت مشروط بر اینکه با آنها هماهنگ باشد و به عنوان گاو شیرده آنها عمل کند، اما اگر یک نظام دموکراتیک مثل نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین اقدام را در برخورد با عاملان ناامنی اجتماعی در داخل کشور داشته باشند، شدیدترین قطعنامه‌ها و برخورد‌ها را علیه ما انجام می‌دهند و کشور، رسانه ها، مقامات رسمی آنها را تحریم می کنند، این یک استاندارد دوگانه است چون در رسانه های آنها می بینیم که پلیس آنها شدید تر و خشن تر از پلیس ایران با مردم معترض و بدون سلاح خود برخورد می کند.

وی ادامه داد: در ایران با اغتشاشگرانی برخورد داشتیم که با سلاح به میدان آمده بودند و مسلح بودند اما آن ها با افرادی که بدون سلاح آمدند و اعتراض داشتند شدیدترین برخورد را داشتند که این موضوع را در انگلیس و فرانسه نیز اخیرا شاهد بودیم پلیس آمریکا ویدئوهایی را منتشر می کند که به مردمش بگوید اگر در مقابل اخطار پلیس بی توجه باشید به شما شلیک می کنیم. یعنی در این حد خشن و تعداد کشته هایی که حاصل سلاح است در داخل آمریکا از جنگ های افغانستان و عراق بیشتر است. بارها اخباری آمده است که یک جانی در امریکا به مدرسه یا مکان های عمومی حمله می کند و تعداد قابل توجهی از مردم را به قتل می رساند و در مقیاس جهانی هم نسبت به آن بی توجه هستند. اما در ایران کودکی که توسط نیروهای نظامی به قتل نرسیده و هنوز هم قاتل مشخص نیست برای مثال در ایذه یا جای دیگر اتفاقی توسط تروریست ها یا افراد مسلح و یا گروهک های تروریستی صورت گیرد با شانتاژ رسانه ای به گردن نیروهای نظامی ایران می اندازند یا ابلهی مثل نخست وزیر کانادا که اعلام کرده بود جمهوری اسلامی قرار است 15 هزار نفر را اعدام کند که از اساس کذب است.

*کاربرد شمشیر سعودی؛ از رقص با رئیس جمهور آمریکا تا اعدام معترضان و شیعیان

رضایی تاکید کرد: اگر ما شیر نفت را در اختیارشان قرار می دادیم و نفت مجانی به آنها میدادیم اگر در منطقه تسلیم ظلمشان می شدیم و اجازه پیشروی داعش را می دادیم. داعشی که خود آمریکایی ها به وجود آوردند و نیروی هوایی آمریکا به نحوی در این سال ها همان نیروی هوایی داعش بود، حتما چالشی با غرب نداشتیم ولو اینکه مثل سعودی ها می آمدیم در یک روز 80 بی گناه را با شمشیر گردن میزدیم امروز مشکلی با ما نداشتند. این شمشیری که امروز روی پرچم عربستان می بینید دو کارکرد دارد، یکی رقص با رئیس جمهور آمریکا است و دیگری اعدام بیگناهان و شیعیان در عربستان است اگر ما هم با غربی ها می رقصیدیم و نفت رایگان به آن ها اهدا می کردیم دیگر غرب این ادعاهای کذب را علیه ما مطرح نمی کرد.

*کارنامه چرکین غرب در برخورد با ایران/ به زودی انتقام می گیریم

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کارنامه غرب در برخورد با نظام جمهوری اسلامی کارنامه غیرقابل دفاع و کارنامه چرکین و تهوع آوری است. ما فراموش نکردیم طی 100 سال اخیر چه جنایاتی و کودتاهایی و تحریم هایی که علیه ملت ما ترتیب ندانند. طبیعی است که امروز سروصداهایی که اراذل و اوباش سیاسی غرب علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده اند را باور نکنیم و در مقابلشان بایستیم به امید خدا انتقام و تلافی ما دیر نیست.

وی تصریح کرد: ما منکر این نیستیم که طی چند ماه گذشته غربی ها توانستند به ما ضربه هایی بزنند اما این ضرباتی که به ما وارد کردند بدون پاسخ نخواهد بود اما این نکته را اعلام می کنم که ضرباتی که علیه ما صورت گرفته اصلا کاری، جدی و موثر نبوده است.

* دشمنان از قبل برای ایجاد اغتشاش در کشور برنامه ریزی کرده بودند

رضایی با بیان اینکه این ها جان بیش از 200 شهروند ما اعم از نیروهای نظامی و غیر نظامی گرفتند گفت: چند برابر این ـآمار البته ما مجروح داشتیم که اغلب از نیروهای امنیتی و نظامی و بسیجی ما بودند زیرا نیروهای ما طی ماه های اخیر دستور داشتند بدون سلاح های جنگی در میدان باشند و از امنیت مردم دفاع کنند.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به اطلاعاتی که داشتیم از چندین ماه قبل تر از شروع این اغتشاشات در کشور ارسال سلاح به کشورمان افزایش پیدا کرده بود یکی از سرنخ هایی که تایید می کرد دشمنان از قبل برای ایجا اغتشاش در کشور برنامه ریزی کرده بودند.که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی این حوادث شروع شد

*صبر استراتژیک ایران؛ در زمان مناسب پاسخ دشمنان را می دهیم

وی تاکید کرد: در عین حال هوشیاری مردم در عدم همراهی اغتشاشگران و تروریست ها و جداشدن صف معترضین از اغتشاشگران حاکی از آن بود که این عده قلیل به اهداف شومشان نرسیدند البته خسارت های مادی زیاد و قابل توجهی به کشور زدند که آشکار است و بر اقتصاد ملی نیز ضرباتی وارد کردند. ما البته عجول نیستیم و صبر استراتژیکی داریم که چند برابر این ضربه ای که دشمنان به ما زدند را در زمان خودش تلافی خواهیم کرد.

*آخرین اخبار از گشت ارشاد

وی در باره موضوع گشت ارشاد گفت: اولویت ما به عنوان نماینده مجلس جمهوری اسلامی، گشت ارشاد مدیران و به ویژه مدیران متخلف و مجرم است. اما در ارتباط با نحوه فعالیت گشت ارشاد، هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است، ولی آن چیزی که می توان برروی آن تاکید کرد مساله بازنگری و تجدید نظر راجع به آن و شیوه های آن هست منتها تا به امروز تصمیم مشخصی دراین زمینه گرفته نشده است.

*رسیدگی به پرونده های اغتشاشگران

رضایی در ادامه درباره رسیدگی به پرونده های اتفاقات اخیر نیز گفت: ما در این زمینه با دو مساله روبرو هستیم که یکی موضوع نفی اعدام است که برای ما قابل پذیرش نیست چون نظام ما بر مبنای اسلام پایه گذاری شده و حکم قصاص هم در آن پیش بینی شده و جزو مسلمات ما در دین اسلام و قانون اساسی است. در غرب از جمله آمریکا هم مجازات اعدام وجود دارد، در این سال ها هم بارها پیش آمده که افرادی را حتی با جرایم سبک تر در این کشور اعدام کرده اند.

وی افزود: مساله دیگر در مورد دادگاه ها و کیفیت برگزاری دادگاه ها است که افرادی و عناصری که بخش عمده اینها در خارج از کشور هستند، درست بودن، حقوقی و قانونی بودن حکم دادگاه ها را زیر سوال می برند. ما در این زمینه بررسی کرده ایم و براساس بررسی های صورت گرفته، اولا همه مراحل حقوقی و قضایی آن تا بالاترین سطح که تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور است، طبق سلسله مراتب طی شده است. ازسوی دیگر مدارک و مستندات لازم برای این که مجرمینی که اعدام شده اند سزاوار این حکم باشند نیز موجود است.

وی گفت: فیلم مرتبط دراین زمینه نیز موجود است، فردی که اکنون اعدام شده، در شش ثانیه طی حملاتی دو نفر بی گناه را به قتل رسانده، خیابان را ناامن کرده، یک ناامنی عمومی ایجاد کرده، یک منطقه را به هم ریخته و امنیت مردم را سلب کرده است لذا طبیعتا ما طبق قانون با آنها برخورد خواهیم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد، البته در حوادث اخیر شاهد رافت بسیاری از سوی دستگاه قضایی بودیم، تعداد بسیار زیادی از افرادی که طی ماه های اخیر مرتکب خلاف شده بودند، آزادشدند و تنبیه خاصی نشدند. خصوصا آنهایی که بدون سابقه بودند و تحت تاثیر، هیجانی شده بودند که با اینها برخوردی نشد و یا اگر هم برخورد شد به صورت حداقلی بوده است.

وی در عین حال افزود: آنهایی که امنیت ملی و امنیت مردم را مخدوش و ناامن کردند و قصد جان مردم کرده و جان افراد بی گناه را گرفتند، با آنها طبق قانون برخورد شده و خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها