نظامی ایرلندی یونیفل در لبنان کشته شد

نظامی ایرلندی یونیفل در لبنان کشته شد
پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 12:15

وزارت دفاع ایرلند اعلام کرد که در نتیجه حمله به خودروهای حامل یونیفل (نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان)، یک نظامی ایرلندی کشته شد.

العالم ـ لبنان

مقام‌های ایرلندی پنجشنبه (امروز) خبر دادند که یک ایرلندی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان کشته و سه نیروی دیگر از آنها زخمی شدند که جراحت یکی از آنها عمیق گزارش شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت دفاع ایرلند امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نظامی این کشور در ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل کشته شد.

به گفته این وزارتخانه، کاروانی متشکل از دو خودروی زرهی حامل هشت عضو یونیفل (نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) در حال حرکت به سمت بیروت مورد شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفت.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ایرلند، یکی دیگر از اعضای یونیفل در نتیجه این حمله به شدت زخمی شده و در وضعیت وخیمی قرار دارد و دو سرباز دیگر نیز زخمی شده و به دلیل جراحات جزئی تحت درمان هستند.

هنوز مقام‌های لبنان، ایرلند و سازمان ملل درباره اینکه چه فرد یا گروهی عامل حمله به کاروان نیروهای حافظ صلح یونیفل بودند، توضیحات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

پیش از این، منابع محلی لبنانی از وقوع درگیری بین مردم شهرک العقابیه در جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) خبر داده و خاطرنشان کرده بودند که نیروهای سازمان ملل به طور غیر معمول وارد روستای العقابیه شدند که با اعتراض مردم این شهرک مواجه و به درگیری بین دو طرف منجر شد.

منابع خبری لبنانی همچنین از تیراندازی نیروهای یونیفل در جریان این درگیری خبر دادند همچنین اعلام شد که در اثر این درگیری یک دستگاه خودرو نیروهای یونیفل در حال تلاش برای خروج از شهرک واژگون شد که منجر به زخمی شدن ۴ نفر از نیروهای یونیفل شد.

پربیننده ترین خبرها