قطعنامه اخیر ضدایرانی در سازمان ملل پیامی به روسیه است

قطعنامه اخیر ضدایرانی در سازمان ملل پیامی به روسیه است
جمعه 25 آذر 1401 - 17:07

حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد استراتژی جدید غرب در فشار علیه ایران است تا این کشور را در برخی پرونده‌ها از جمله توافق هسته‌ای و پایان دادن به نقش رهبری آن در منطقه به تسلیم و امتیازدهی وادارد.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی می‌گویند که نمی‌توان حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را غیرمرتبط با شکست غرب در امتیازگیری از ایران در مذاکرات هسته‌ای تلقی کرد؛ و همین شکست، غرب را به گزینه‌ای بسیار خطرناک در پرونده حقوق بشر سوق داده است.

کارشناسان تأکید کردند تلاش‌های غربی برای ایجاد دودستگی و شکاف در داخل ایران شکست خورده و بحریان‌هایی که غرب به ایران صادر می‌کند بی‌اثر بوده و نتیجه‌ای برای غرب نخواهد داشت، و اگر سازمان ملل به سیاست فعلی خود ادامه دهد به ابزاری در دست غرب تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، کارشناسان امور زنان تأکید دارند تصمیم حذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد به درخواست غرب صورت پذیرفته و این سازمان باید بداند که دغدغه تامین مطالبات زنان ایرانی را ندارد.

کارشناسان و پژوهشگران حوزه زنان افزودند که زنان ایرانی در چهار و نیم دهه اخیر دستاوردهای بزرگی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و اقتصادی داشته‌اند و آمارهای جهانی نیز موید این دستاوردهای زنان ایرانی است.

فعالان رسانه‌ای نیز تصریح کردند که سه نکته وجود دارد که باید به آن اشاره کرد: اول پیامی است که وزیر خارجه سابق آمریکا در زمان روی کار آمدن در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ارسال کرد و به وی گفت که ما از حقوق بشر و مسائل حقوق بشری علیه فقط دشمنان‌ما مانند ایران، چین، کره‌شمالی و روسیه استفاده می‌کنیم.

آنها افزودند که پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیامی است همچنین برای روسیه و چین. زیرا اخیرا صداهایی در سازمان ملل شنیده می‌شود مبنی بر اینکه عضو دائمی این سازمان بین‌المللی نه روسیه، بلکه اتحاد جماهیر شوروی است. بنابراین، این تصمیم ضد ایرانی پیامی برای روسیه است که در آستانه از دست دادن عضویتش در سازمان ملل از سوی آمریکا و غرب است.

این خبرنگاران افزودند پیام سوم فشار بر ایران برای پذیرش خواسته‌های غرب و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای است.

پربیننده ترین خبرها