پاکستان کاردار افغانستان را احضار کرد

پاکستان کاردار افغانستان را احضار کرد
جمعه 25 آذر 1401 - 17:13

وزارت خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، آتشباری نیروهای طالبان به مناطق مرزی پاکستان و تلفات جانی ناشی از حوادث اخیر را محکوم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش منابع رسمی پاکستان، همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان، کاردار سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و اعتراض قوی اسلام‌آباد به حکومت طالبان منتقل شد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز اعلام کرد: رویدادهای اخیر و اقدامات غیرقانونی فرامرزی توسط نیروهای مرزی افغانستان در منطقه مرزی چمن-سپین بولدک که منجر به تلفات جانی، زخمی و خسارت مالی شد، به شدت محکوم است.

پاکستان تاکید کرد که حفاظت از غیرنظامیان همچنان بر عهده دو طرف است و باید از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود که صلح در امتداد مرزهای پاکستان و افغانستان اجتناب ناپذیر است.

روز گذشته درپی تبادل آتش سنگین در مرز مشترک با افغانستان تنها چند روز پس از درگیری خونین میان طرفین، یک نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر در خاک پاکستان زخمی شدند.

اسلام‌آباد، حکومت طالبان را به کم کاری در مراقبت از مرزهای مشترک و هدف قرار دادن غیرنظامیان در قلمروی پاکستان متهم می‌کند.

پاکستان به شدت از رویکرد حکومت موقت طالبان در کنترل مرزهای مشترک با افغانستان شکایت دارد و کابل را در همکاری نکردن علیه تروریسم و برخورد با عناصر ضدپاکستانی مقصر می‌داند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها