تکرار اظهارات مداخله‌جویانه وزیرخارجه انگلیس؛ بیش از سیصد تحریم علیه ایران وضع کردیم

تکرار اظهارات مداخله‌جویانه وزیرخارجه انگلیس؛ بیش از سیصد تحریم علیه ایران وضع کردیم
جمعه 25 آذر 1401 - 22:52

وزیر امورخارجه انگلیس که دولت کشورش طبق تحقیقات اخیر شورای اروپا به رویکرد خصمانه در حوزه حقوق بشر متهم است، در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران به تکرار ادعاها درباره حوادث اخیر پرداخت و گفت که در طول سه ماه گذشته بیش از سیصد تحریم علیه ایران وضع شده است.

العالم - ایران

جیمز کلورلی روز جمعه درگذشت مرحومه مهسا امینی را دوباره بهانه کرد تا در توئیتی به کارزار سیاسی دشمنانه لندن علیه تهران اشاره کند. او با انتشار پیامی نوشت که از زمان درگذشت نامبرده تاکنون، ۴۰ مقام ایرانی به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: در کل ما بیش از ۳۰۰ شخصیت و نهاد ایرانی از جمله تمامیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم.

وی همچنین در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شد، با تکرار اتهام زنی و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران از نا آرامی‌ها در ایران حمایت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در ادامه اظهارات ادعایی، سال ۲۰۲۲ را مملو از حوادث نامطلوب در حوزه حقوق بشر نامید. کلورلی در ادامه این بیانیه، در حالی خود را طرفدار حقوق بشر نامید که هفته گذشته شورای اروپا گزارشی تکان دهنده از وضعیت حقوق بشر در داخل دولت انگلیس منتشر کرد.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشانگر تناقض در رفتار و شعارهای حقوق بشری دولت انگلیس با چاشنی رویکرد خصمانه و آنتاگونیسم وزیران این کشور به این مقوله است. گزارش ۴۷ صفحه‌ای «دنیا میاتوویچ» کمسیر حقوق بشر شورای اروپا که فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شده حاکیست که «نگرش خصمانه» دولت انگلیس نسبت به مقوله حقوق بشر، حقوق مردم این کشور را بشدت تضعیف کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها اظهارات مداخله جویانه مقام‌های انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران را محکوم و مردود اعلام کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت که اظهارات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه انگلیس «بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه ای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند.»

کنعانی افزود: «انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که می‌بایست بواسطه اقدامات ضد بشری‌شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین‌المللی مسئول شناخته شوند، بی شک فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.»

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: «لندن بجای طرح اتهامات تکراری و بی اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت بواسطه فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه‌ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشورهای منطقه بسپارد.»

ایرنا

پربیننده ترین خبرها