آیا رئیس جمهور تونس به دنبال مجلس وابسته به خود است؟

شنبه 26 آذر 1401 - 15:23

تحلیلگر سیاسی تونسی گفت که انتخابات پارلمانی در تونس برای تشکیل پارلمانی برگزار می شود که از دستورات قیس سعید رئیس جمهوری این کشور پیروی کند.

العالم – تونس

علی اللافی تحلیلگر سیاسی تونسی، در گفت وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که پس از انحلال مجلس قبلی و به خاطر تنش بین نهاد ریاست جمهوری، پارلمان و احزاب حاضر در آن و انحلال پارلمان، انتخابات پارلمانی برای تعیین نمایندگان جدید برگزار می شود.

وی ادامه داد: بحران سیاسی تونس باعث شده است قیس سعید بکوشد تمام اختیارات را در انحصار خود قرار دهد و قوه مقننه را به تشکیلاتی وابسته به دولت تبدیل کند.

اللافی پیش بینی کرد که این انتخابات از سوی نمایندگان چپ، لیبرال و اسلام گرا مانند همه پرسی قانون اساسی تحریم شود که به معنای آن است که 75 درصد از مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

در همین حال قیس سعید صبح امروز با شرکت در انتخابات پارلمانی رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رای خود گفت که تاریخ جدیدی را برای کشورمان می سازیم به همین دلیل نباید اجازه دهیم آنهایی که کشور را غارت کردند و خود را ولی مردم دانستند به مجلس قانونگذاری بازگردند.

فرایند رأی گیری در تونس از ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) آغاز شد. عملیات رأی گیری خارج از این کشور نیز برای سومین روز ادامه دارد.

رأی گیری در تونس در بیش از چهار هزار و 500 مرکز رأی گیری در 161 حوزه انتخاباتی در استان های مختلف جمهوری تونس در حال برگزاری است.

9 میلیون و دویست رأی دهنده حق شرکت در رأی گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان جدید را دارند.

احزاب و گروه های سیاسی متعددی این انتخابات را تحریم کرده اند، انتخابات امروز (شنبه) در ادامه سلسله تدابیر فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

پربیننده ترین خبرها