رایزنی پوتین با فرماندهان ارتش در مورد جنگ اوکراین/ مسکو راهبرد جدیدی اتخاذ می‌کند؟

رایزنی پوتین با فرماندهان ارتش در مورد جنگ اوکراین/ مسکو راهبرد جدیدی اتخاذ می‌کند؟
شنبه 26 آذر 1401 - 16:22

کرملین روز شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از فرماندهان نیروهای مسلح خود در مورد چگونگی ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین نظرخواهی کرده است.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سری عملیات ها در مدت ۱۰ ماهه حمله نظامی روسیه به اوکراین که با عقب نشینی نیروهای روسی از برخی مناطق در اطراف کی یف (پایتخت اوکراین) و شهرهای خارکیف و خرسون در اوکراین همراه بوده، پوتین را وا داشته است نیروهای ذخیره را فرابخواند.

در همین حال، ویدئویی که روز شنبه از سوی کرملین منتشر شد، پوتین را در حالی نشان می داد که ریاست جلسه ای را با حضور فرماندهان نظامی را برعهده داشت که در میان آنها، چهره هایی چون «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش دیده می شدند که هر دو از سوی مفسران جنگ طلب، به شدت مورد انتقاد هستند.

سپس تصویر پوتین در میز کنفرانس دیگری در مقر نیروهای ضربت مشترک نشان داده شد که در جریان آن فرماندهان نظامی دعوت به ارائه پیشنهاداتی شدند.

پوتین گفت: ما در مسیر عملیات به فرماندهان گوش می دهیم و مایلیم پیشنهادات شما را در مورد اقدامات فوری و میان مدت مان بشنویم.

دمیتری پسکوف سخنگوی پوتین به خبرگزاری اینترفاکس گفت که رئیس جمهوری روسیه تمام روز جمعه را در مقرهای نیروهای ویژه سپری کرده است. جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

رهبر کرملین پیشتر گفته بود که عملیات نظامی مسکو در اوکراین بیش از حد انتظار طول می‌کشد.

وی اذعان کرد که عملیات نظامی ویژه او در اوکراین بیش از حد انتظار طول می کشد اما از تصرف قلمرو همسایه خود به عنوان یک دستاورد بزرگ استقبال کرد و گفت تسلیحات هسته ای کشورش از تشدید درگیری ها جلوگیری می کند.

رئیس جمهمور روسیه که بارها گفته مسکو آماده است تا از تمام ابزارهای موجود برای حفاظت از خاک خود از جمله مناطق ضمیمه غیرقانونی اوکراین استفاده کند، انتقاد غرب را مبنی بر اینکه این اظهارات به منزله بازی هسته ای است، رد کرده است.

به گزارش ایرنا، روسیه در ۲۴ فوریه به فرمان ولادیمیر پوتین که گفته شد در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس بوده است، حمله به اوکراین را آغاز کرد. روسیه از این حمله با عنوان عملیات نظامی ویژه نام می برد. غرب نیز بیکار ننشست و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و تاکنون میلیاردها دلار تسلیحات به کی یف ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها