هشدار مسکو به بروکسل در باره بسته تحریمی تازه

هشدار مسکو به بروکسل در باره بسته تحریمی تازه
شنبه 26 آذر 1401 - 18:49

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که نهمین بسته تحریمی بروکسل، تنها به مشکلات و دردسرهای اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو، خواهد افزود.

العالم - اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: سران اتحادیه اروپا با وجود پذیرش شکست خود در همه تحریم ها و سیاست فشار ضد روسیه، توانایی شکستن حلقه شیطانی محدودیت ها و خروج از آن را ندارند.

وی افزود: بسته تحریمی تازه همان تاثیر بسته های پیشین را خواهد داشت و مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو این نهاد را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی مسکو با اشاره به ایالات متحده به عنوان بهره مند اصلی از تحریم های اروپا بر روسیه و وارد شدن آسیب های بسیار زیاد به اقتصادهای نو پدید آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، افزود: رفتار غیرمنطقی اتحادیه اروپا منجر به کمبود انرژی، تورم جهشی و بدون مهار در سراسر این قاره شده و پیشرفت صنعتی آن را در تضعیف و در معرض خطر قرار داده است.

به گفته زاخارووا، بروکسل باید به جای حرکت های نمایشی، به اقدامات فراگیری برای جداسازی قانونی بسته محدودیت آور تحریم هایی که مانع از عرضه مستقیم یا غیرمستقیم غلات، انواع کود و مواد خام می شود، دست بزند. مسکو بارها از اتحادیه اروپا درخواست کرده که مانع صادرات مواد غذیی و کود روسیه، نشود.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا که به همراه بریتانیا و ایالات متحده، روسیه را در فوریه (اسفند ماه) در پی آغاز عملیات ویژه در اوکراین تحریم کرد، در دسامبر هم زمان با پیوستن به تصمیم گروه هفت، برای تعیین سقف قیمتی بر نفت روسیه، از نهمین بسته تحریم ها علیه این کشور رونمایی کرد.

این تحریم ها افزون بر اختلال در زنجیره های تامین جهانی، مسائل کنونی بازار انرژی را تشدید کرده که منجر به افزایش شدید بهای نفت شده و بحران انرژی در اروپا، افزایش مداوم هزینه زندگی، تورم بی سابقه و در خطر قرار گرفتن صنایع این بلوک را در پی داشته است.

پربیننده ترین خبرها