اختصاصی العالم/ هیئت انتخابات تونس وقوع بی نظمی در روند رأی گیری را رد کرد

شنبه 26 آذر 1401 - 18:16

محمد الطلیلی المنصاری سخنگوی رسمی هیئت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که در روند جاری رأی گیری هیچ تخلفی روی نداده است.

العالم _ تونس

محمد الطلیلی المنصاری در گفتگوی با شبکه خبری العالم درمورد روند انتخابات پارلمانی در تونس خاطرنشان کرد، رأی گیری با وجود برخی تخلفات جزئی در جریان است و تعداد مشارکت کنندگان در پای صندوق های رای تا ظهر امروز (شنبه) به 440 هزار نفر رسید.

المنصاری به وجود نظارت بر فعالیت ها و هزینه های انتخاباتی و حضور شورای هیئت عالی انتخابات و اشراف آن بر روند اجرایی رأی گیری برای کنترل هرگونه تخلف اشاره کرد و افزود برای هر یک از نامزدها در این انتخابات یک رزومه وجود دارد.

هیئت عالی انتخابات تونس پیشتر اعلام کرده بود که ۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۵۶ رأی دهنده در داخل و خارج از کشور ثبت نام کرده اند، در این انتخابات همچنین یک هزار و ۵۸ نامزد شامل ۹۳۶ مرد و ۱۲۲ زن برای کسب ۱۶۱ کرسی مجلس نمایندگان در ۱۵۴ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند.
این هیئت یازده هزار و 485 مرکز رأی گیری برای داخل و چهار هزار و 692 مرکز رأی گیری برای خارج کشور از جمله در فرانسه و ایتالیا اختصاص داده است.

روند رأی گیری تا ساعت شش بعد از ظهر امروز (شنبه) به وقت محلی در تونس ادامه دارد. این نخستین بار است که مردم در انتخابات پارلمانی به جای فهرست ها به افراد رأی می دهند.

پربیننده ترین خبرها