بازداشت حداقل ۲۶۶ نفر در ناآرامی های پاریس

بازداشت حداقل ۲۶۶ نفر در ناآرامی های پاریس
يکشنبه 27 آذر 1401 - 05:57

حداقل هفت عضو گروه های راست افراطی پس از ناآرامی‌های پاریس در بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال دستگیر شدند و مجموع بازداشتی ها ۲۶۶ نفر اعلام شده است.

العالم-اروپا

شبکه تلویزیونی BFMTV فرانسه به نقل از دفتر دادستانی این کشور گزارش داد، حداقل هفت عضو گروه های راست افراطی پس از ناآرامی‌های پاریس در بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2022 بین فرانسه و مراکش دستگیر شدند.

گفته شده دادگاه این افراد به زودی قرار است آغاز می شود.

رسانه های فرنسوی گفته اند که هفت متهم بازداشتی عضو یک گروه راست افراطی با 40 عضو بودند که به دلیل حمل چاقو و قصد ایجاد ناآرامی و درگیری با طرفداران مراکشی بازداشت شدند.

هویت یکی از بازداشت شدگان، «مارک دو کاکرای والمنیر» 24 ساله و رهبر گروه راست افراطی زواوس پاریس (Zouaves) معرفی شده است. او پیش از نیز این به دلیل رفتار خشونت آمیز در جریان تظاهراتی که توسط «اریک زمور»، سیاستمدار راست افراطی در اواخر سال 2021 برگزار شد، دستگیر شده بود.

در حال حاضر از اعضای این گروه راست افراطی در مجموع 26 نفر در بازداشت هستند و 12 نفر دیگر آزاد شدند. با این حال تعداد بازداشتی ها در ناآرامی های پاریس بسیار بیشتر بوده و به گزارش روزنامه لوموند، 266 نفر پس از بازی چهارشنبه در سراسر فرانسه بازداشت شدند که 167 نفر از آن ها در پاریس بودند.

هفته گذشته رسانه های محلی در فرانسه گزارش دادند که درگیری های خشونت آمیزی بین هواداران فوتبال فرانسه و مراکش روز چهارشنبه پس از بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2022 قطر رخ داد و پلیس فرانسه و بلژیک از گاز اشک آور و آب پاش استفاده کردند و تعدادی از هواداران را هم بازداشت کردند.

تیم ملی فوتبال فرانسه روز چهارشنبه در دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی فوتبال در قطر، تیم مراکش را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و درگیری‌ها پس از این نتیجه آغاز شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها