تحرکات جدید الجزایر برای آشتی فتح و حماس

تحرکات جدید الجزایر برای آشتی فتح و حماس
يکشنبه 27 آذر 1401 - 17:10

برخی منابع آگاه فلسطینی از تحرکات جدید الجزایر در پرونده آشتی داخلی فلسطینیان و دعوت از گروه‌های فلسطینی برای سفر به این کشور خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

برخی منابع آگاه فلسطینی از نارضایتی الجزائر از برخی گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش‌های فتح و حماس به دلیل اجرا نکردن توافقات صورت گرفته در نشست اخیر این گروه‌ها در این کشور خبر داده و گفتند که تماس‌های اخیر الجزائر با رهبران گروه‌های فلسطینی نیز پیشرفتی نداشته است.

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از این منابع نوشت که گام بعدی الجزائر دعوت مجدد از جنبش‌های فتح و حماس برای سفر به این کشور و بررسی علل اجرا نشدن توافقات قبلی است.

این منابع پیش‌بینی کردند که رهبران فتح و حماس اواخر دسامبر جاری به الجزائر سفر می کنند و دیدارهایی نیز با مسئولان الجزائر به منظور تکمیل پرونده آشتی فلسطینیان برگزار خواهند کرد و الجزائر نیز به موفقیت در این پرونده تمایل دارد و برای تحقق آشتی فلسطینیان بر اساس دیدگاه «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور، اعمال فشار خواهد کرد.

در همین رابطه «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس چند روز پیش از دیدار قریب الوقوع در الجزائر با هدف تحقق آشتی فلسطینیان خبر داد و گفت که الجزائر از ما برای شرکت در نشستی با هدف اجرای توافقات صورت گرفته، دعوت کرده است.

به گزارش فارس، گروه‌های فلسطینی اکتبر گذشته در نشستی دو روزه در الجزائر درباره تحقق آشتی داخلی و لزوم برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی ظرف یک سال توافق کردند.

در این نشست ۱۴ گروه فلسطینی از جمله جنبش فتح و حماس شرکت کرده بوند.

پربیننده ترین خبرها