تجمع بزرگ ضد ناتو در خیابان‌های پاریس+فیلم

تجمع بزرگ ضد ناتو در خیابان‌های پاریس+فیلم
دوشنبه 28 آذر 1401 - 12:54

شهروندان پاریس با حضور گسترده در خیابان‌‌ها، به سیاست‌های دولت فرانسه در قبال روسیه و عضویت کشورشان در ناتو اعتراض کردند.

العالم - اروپا

شنبه (۱۷ دسامبر) معترضان به خیابان‌های پاریس آمدند تا به سیاست‌های فرانسه در قبال روسیه و عضویت کشورشان در ناتو اعتراض کنند. این تظاهرات گسترده توسط حزب راستگرای Les Patriotes (وطن‌پرستان) به رهبری فلوریان فیلیپات معاون سابق حزب جبهه ملی مارین لوپن سازماندهی شد.

فیلیپات از پاییز با سازماندهی اعتراضاتی به نام «مقاومت»، خواستار خروج فرانسه از ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و خارجی امانوئل ماکرون شده است. در اعتراضات شنبه معترضان بنرهایی را که روی آن نوشته شده بود «فرانسه باید از ناتو خارج شود»، «استیضاح ماکرون» و «مقاومت» حمل می‌کردند. آن‌ها همچنین با تکان دادن پرچم فرانسه، شعار «اورسلا، خفه شو!» در اشاره به «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا سر دادند.

به گزارش راشا تودی، فیلیپات که خودش هم در این اعترضات شرکت داشت، توضیح داد اعتراضات به ویژه به دلیل قیمت بالای انرژی که باعث تعطیلی مشاغل کوچک در سراسر فرانسه شده، ایجاد شد. وی افزود: باید به تحریم‌های ضد روسی پایان دهیم زیرا به صلح در آنجا (اوکراین) کمک نمی‌کند، بلکه باعث بدبختی در اینجا می‌شود.

فرانس

اعتراضات مشابهی هم در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در فرانسه برگزار شد که کشورهای اروپایی دیگر مثل بلژیک هم شاهد آن بوده‌اند. بلژیک در همسایگی فرانسه جمعه شاهد حضور هزاران نفر در خیابان‌های پایتخت بود که خواستار توقف افزایش قیمت‌های انرژی و دستمزد بالاتر در بحبوحه تورم در بلژیک و اتحادیه اروپا بودند.

به گزارش فارس، قیمت گاز و برق در اروپا به شدت افزایش داشته زیرا فشار اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا در پی تبعات تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به بهانه درگیری‌ها در اوکراین تشدید شده است.

پربیننده ترین خبرها