3 نیروی امنیتی اردن در ناآرامی‌ها کشته شدند

3 نیروی امنیتی اردن در ناآرامی‌ها کشته شدند
دوشنبه 28 آذر 1401 - 12:56

پس از کشته شدن یک افسر ارشد اردن در ناآرامی‌های این کشور و دستور شاه برای برخورد قاطع با عاملان، 3 نیروی امنیتی اردنی دیگر هم کشته و 5 تن دیگر مجروح شدند.

العالم - اردن

سازمان امنیت کل اردن، امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که سه تن از نیروهای این کشور در درگیری با یکی از افراد مظنون به کشتن افسر ارشد این کشور کشته و پنج نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، این سازمان اعلام کرد که نیروهای این کشور در درگیری با فرد مظنون به کشتن یک افسر ارشد اردنی جان خود را از دست داده‌‌اند.

طبق این گزارش،‌ فرد مظنون نیز در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است. هشت فرد دیگر در این عملیات دستگیر شده‌اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اردن از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ برای حل بحران اقتصادی این کشور است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های چند روز اخیر، اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

در پی افزایش اعتراضات به سوخت در جنوب اردن، سازمان امنیت کل این کشور از کشته شدن یک افسر ارشد اردنی خبر داده بود. این افسر پلیس در جریان مدیریت تظاهرات در منطقه الحسینیه در استان جنوبی «معان» بر اثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر کشته شد.

سازمان امنیت کل اردن در گزارش خود اعلام کرده بود که علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگر نیز در جریان آنچه مقامات اردنی «خرابکاری قانون‌گریز» خواندند، مجروح شده‌اند.

به گزارش فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز جمعه هشدار داده بود: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست بگیرد و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد». پادشاه اردن همچنین تأکید کرد: «ما توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.»

پربیننده ترین خبرها