جاسوس ریاض در توییتر

دوشنبه 28 آذر 1401 - 16:05

رسانه های آمریکایی فاش کردند که عربستان سعودی از طریق بدر العساکر مدیر دفتر ولیعهد، احمد ابوعمو را برای جاسوسی از اطلاعات مخالفان سعودی در پلتفرم توییتر به خدمت گرفته است.

العالم – عربستان سعودی

روابط عربستان و آمریکا به دلیل اختلاف بر سر تولید نفت و گسترش روابط بین پکن و ریاض اخیرا دچار تنش شده است که به گزارش سی اس مانیتور، واشنگتن آن را تهدیدی برای امنیت نظامی و سایبری و سامانه های دفاعی خود می داند.

در چارچوب این تنش، دادگاه ایالت کالیفرنیای آمریکا، احمد ابوعمو، مدیر سابق توییتر را که دارای ملیت های آمریکایی و لبنانی است، به 3 سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت که علت صدور این حکم، جاسوسی از اطلاعات شخصی منتقدان دولت سعودی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها به نفع آل سعود است که می تواند زندگی این منتقدان را در معرض خطر قرار دهد.

وال استریت ژورنال نوشت که العساکر و ابوعمو در لندن با یکدیگر دیدار کردند و العساکر یک عدد ساعت لوکس به ارزش بیش از 40 هزار دلار را در ازای غیرفعال کردن اکانت "مجتهد" معارض سعودی به ابوعمو هدیه داد.

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که به ابوعمو با هدف دسترسی به اطلاعات مخالفان آل سعودی در توییتر که از دولت به دلیل سرکوب آزادی بیان و رصد شهروندان انتقاد می کنند، رشوه داده شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها