زلنسکی لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد

زلنسکی لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد
سه شنبه 29 آذر 1401 - 10:36

رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین پیام ویدئویی خود، لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و خواستار مجازات روسیه و ایران شد.

العالم - اروپا

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (دوشنبه 19 دسامبر، 29 آذر ماه) در پیامی ویدئویی، لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در پیام جدید خود با تلاش برای ارتباط دادن حملات اخیر روسیه به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو با پهپادهای شاهد-136 ایران به اوکراین حمله کرده است و بنابراین روسیه و ایران باید به طور مشترک مسئول شناخته شوند و مجازات شوند.

وی در این پیام مدعی شد: «امروز صبح در چندین منطقه و شهر از کشور ما متأسفانه با صدای مشخصه (پهپادهای) شاهد ایران تحت تأثیر قرار گرفت. خوشبختانه اکثر آن‌ها به هدف‌های درنظرگرفته شده اصابت نکرد و این مساله صبح امروز ما را بهتر کرد. 30 پهپاد شاهد ساقط شد که چندان نتیجه بدی نیست».

وی در ادامه اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی گفت: «من می‌خواهم از تمامی جنگنده‌های ضدهوایی،‌ خلبانان و گروه‌های شلیک سیار برای این نتیجه و برای محافظت از آسمان اوکراین قدردانی کنم».

زلنسکی که بارها ایران را به مشارکت در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد به روسیه متهم کرده ادامه داد: «این پهپادهای شاهد که روسیه مورد استفاده قرار داده است، بخشی از بسته جدید (ایران به روسیه) است. این یک اقدام تروریستی بین‌المللی دو رژیم است که به یکدیگر علیه مردم کمک می‌کنند و هر دو کشور باید برای چنین چیزی مسئول شناخته و مجازات شوند».

زلنسکی در ادامه افزود که در نتیجه حملات پهپادی روز گذشته روسیه، تعداد افراد بیشتری در اوکراین در مقایسه با روز قبل از آن با مشکل قطعی برق مواجه شدند.

در هفته‌های اخیر، اوکراین به همراه متحدان غربی خود مدعی استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین شده‌اند و این در حالی است که مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که پیش از جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده‌اند و از نحوه استفاده این پهپادها هیچ اطلاعی ندارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها