بن‌سلمان جوان است باید جوانی کند

بن‌سلمان جوان است باید جوانی کند
سه شنبه 29 آذر 1401 - 21:03

خبر: فرمانده سپاه قدس ایران گفت رژیم جنايتكار سعودی یک تفاله است که حتی ارزش دشمن بودن هم ندارد.

تحلیل:

- هم ملت عربستان هم مسلمانان جهان ۸ سال است محمد بن سلمان و سیاست‌های کینه توزانه او را تحمل می‌کنند؛ البته دلیل این رویکرد آن است که مسلمین جهان بر این باورند که علی‌رغم سیاست‌های دین ستیزانه بن سلمان نبایستی جای دشمنان اصلی یعنی آمریکا و اسراییل با خام اندیشانی مثل بن سلمان عوض شود و تمرکزها ازدشمن اصلی برامثال او منحرف شود.
- اگرچه در نبردی فرضی و خیالی در خلال ۴۳سال گذشته همواره حکام سعودی ایران را بدون هیچ منطقی در جبهه مقابل خود تصور کرده‌اند و در حالی که این توهم غرب ساخته در روزگار بن سلمان تقویت شده است اما در خلال این سال‌ها ایران مراقبت کرده است تا در تشخیص دشمنان اصلی و دشمنی‌های کودکانه فرق بگذارد و بهیچ وجه در میدان دشمن بازی نکند.
- با روی کار آمدن بن سلمان ایران همچنان بر سیاست پیش گفته تاکید کرد و البته با این نگاه که بن سلمان جوان است و خام، همچنان امکان جوانی کردن را به ولیعهد جوان داد.
- بن سلمان درحالی که در اوایل کار ادعا کرد ناامنی را به داخل مرزهای ایران می‌کشاند از هیچ دشمنی درحق ایران و البته جهان اسلام کوتاهی نکرد؛ از باز کردن جدی‌تر از پیش پای بیگانگان به منطقه، حمایت مستقیم از سیاست‌های آنان در سوریه، لبنان، عراق، یمن و... گرفته تا حمایت مستقیم مالی و رسانه ای از اغتشاشگران در ایران و در خلال ماه‌های گذشته؛ درمقابل همواره جواب ایران روشن بود بن سلمان جوانی است که میتواند جوانی کند.
- این روزها درحالی که شکست‌های پی درپی سیاست خارجی سعودی در منطقه برای همگان روشن شده و در شرایطی که سیاست‌های داخلی معطوف به نقض حقوق بشری بن سلمان گوش فلک را کر کرده است فرمانده سپاه قدس ایران مجددا تاکید کرد سعودی را دشمن نمی‌داند و بن سلمان را تفاله‌ای میداند که حتی ارزش نامگذاری بعنوان دشمن را هم ندارد، در همین حال سیاست اصولی جمهوری اسلامی آن است که میان دشمن اصلی و فرعی تمییز قائل شود، بدیهی است مفهوم این کلام اساسا بدان معنا نیست که همواره هرگونه لجاجتی تنها بانجابت پاسخ داده شود، ناپختگی و خامی جوانان البته در چارچوبی معین و حد و مرزی مشخص قابل تحمل است، العاقل یکفیه الاشاره

پربیننده ترین خبرها