زمان مناسب صنعا برای استفاده از اهرم نظامی

زمان مناسب صنعا برای استفاده از اهرم نظامی
سه شنبه 29 آذر 1401 - 22:08

برخی کارشناسان و ناظران بر این باورند که تهدید صنعا به حمله به اهداف استراتژیک عربستان و امارات، اهرم نظامی مهمی بود که با آتش بس بی محتوا متوقف شده است که صنعا باید آن را بار دیگر فعال کند.

العالم – نظرکده

کارشناسان سیاسی یمن می گویند در مقابل استکبار، تجاوزگری، تعلل و عدم جدیت دشمنان در پایان دادن به تجاوز به مردم یمن و تلاش برای دستیابی به راه حل برای پایان دادن به این تجاوز، تنها گزینه پیش روی مردم یمن مقابله با متجاوزان است.

کارشناسان سیاسی تاکید دارند که مردم یمن خواهان صلح هستند اما با ادامه تجاوزات به آن و پس از 8 سال ویرانی، کشتار، ارعاب و انواع کشتار گسترده در یمن، مردم یمن نمی توانند در برابر این حملات ساکت باشند.

برخی پژوهشگران سیاسی معتقدند که به اصطلاح آتش بس یمن دیگر ارزشی ندارد و کشورهای ائتلاف متجاوز علیرغم تمایل رهبران یمن به صلح، به آن پایبند نبودند.

برخی پژوهشگران حقوق بشر تاکید می کنند که ائتلاف متجاوز تنها به دنبال به زانو دراوردن مردم یمن و گرسنه نگاه داشتن مردم از طریق محاصره و تجزیه کشور از طریق مسلح کردن شبه نظامیان مختلف است.

از سوی دیگر، کارشناسان رسانه ای یمن معتقدند که فعال سازی گزینه نظامی یمن ضروری است، زیرا تعطیلی آن در زمان کنونی ممکن است نتایج فاجعه باری به دنبال داشته باشد.

برخی محققان حقوق بشر می گویند آتش بس یمن در حالت " نه جنگ، نه صلح" باقی مانده و این به نفع مردم یمن نیست، زیرا مردم یمن به دنبال صلح عادلانه، همه جانبه و کامل هستند که تجاوز را متوقف ،محاصره را لغو ، اشغالگر را از کشور خارج ، و فرودگاه ها و بنادر یمن را آزاد و مردم یمن را بهره مند از ثروت نفت و گاز کند.

برخی خبرنگاران معتقدند صنعا در طول 8 ماه خویشتن داری و گفتگوهای متعدد، تجربه ای را ارائه داد و حوادث مسقط بر علاقه‌مندی آنان به صلح تاکید دارد .

کارشناسان رسانه معقتدند صنعا اهرم های زیادی دارد که مهم‌ترین آن نظامی است و تعطیلی کنونی آن ممکن است نتایج فاجعه‌باری به همراه داشته باشد، زیرا ائتلاف متجاوز ابزارهای خود را بسیج و سعی می‌کند برخی شبه نظامیان را درمناطقی تثبیت کرده و از طریق مقامات محلی به آنها وجهه قانونی دهد در این صورت، صنعا تنها کسی است که اهرم نظامی را غیر فعال کرده است.

رسانه های یمنی افزودند اهرم نظامی برای کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی سنگین بوده و توازن قوا را تغییر داد و عربستان سعودی، امارات و آمریکا را به جستجوی آتش بس واداشت و صنعا می داند به محض فعال شدن مجدد این اهرم ، معادلات تغییر خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها