2 کشته و 12 نفر زخمی در زلزله 6.4 ریشتری آمریکا/ احتمال افزایش مصدومان

2 کشته و 12 نفر زخمی در زلزله 6.4 ریشتری آمریکا/ احتمال افزایش مصدومان
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 08:23

در پی وقوع زلزله 6.4 ریشتری در شمال کالیفرنیا 2 نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند.

العالم ـ آمریکا
بنابر گزارش سی‌ان‌ان، سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر منطقه یورکا در شمال کالیفرنیا را لرزاند. ابن زلزله دست‌کم دو کشته و 12 نفر زخمی برجای گذاشت و گزارش هایی نیز مبنی بر خسارات وارده به جاده ها و خانه ها منتشر شده است. این زمین‌لرزه ساکنان را از خواب بیدار کرد و باعث شد ده ها هزار نفر در فصل سرما بدون برق بمانند.

مرکز زمین‌لرزه که در ساعت 2:34 بامداد به وقت محلی ( عصر سه شنبه به وقت تهران ) رخ داد، در اقیانوس آرام و در حدود 15 مایلی فورتونا، شهری با 12 هزار نفر جمعیت در شهرستان هامبولت، بخشی از ساحل جنگلی ردوود کالیفرنیا بود. فورتونا در نزدیکی یورکا و در فاصله 280 مایلی شمال غربی ساکرامنتو قرار دارد.
به گفته کلانتری شهرستان هامبولت، دست‌کم دو نفر »در نتیجه فوریت های پزشکی» در حین و پس از زلزله کشته شده اند. دوازده مجروح نیز گزارش شده است.
ویلیام اف هونسال، کلانتر شهرستان هامبولت، گفت در حال حاضر جزئیات کمی در مورد آسیب‌ها وجود دارد. وی افزود: «انتظار می رود تعداد مصدومان افزایش یابد.»
هونسال افزود دو نفری که جان خود را از دست دادند، یک فرد 72 ساله و یک پیرمرد 83 ساله، در زمان وقوع زلزله دچار فوریت های پزشکی شدند و خدمات اورژانس نتوانستند به موقع به آنها دسترسی پیدا کنند.
ده‌ها پس‌لرزه خفیف‌تر - به بزرگی 4.6 ریشتر - پس از آن منطقه را لرزانده است. این زمین لرزه یک سال پس از وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری در نزدیکی کیپ مندوسینو در شهرستان هامبولت در 20 دسامبر 2021 رخ می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها