سیاستمدار معروف آمریکایی خواستار انحلال "سیا" شد

سیاستمدار معروف آمریکایی خواستار انحلال
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 22:24

بیشتر سازمان‌های اطلاعاتی در جهان بر حفظ امنیت و ثبات کشورهای تابع‌شان اقدام می‌کنند به غیر از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که همچنان عامل اصلی جنگ‌ها، کودتاها، بحران‌ها و ترورها در جهان است و در کارنامه سیاه آن کشتار بیش از یک میلیون انسان ثبت شده است.

العالم - کشکول

تاریخ خونین این سازمان تروریستی مملو است از مداخله مستقیم و غیرمستقیم در امورات بیشتر کشورهای جهان؛ ‌مداخله‌ای که باعث بحران‌های نامحدد و متوالی علیه ملت‌های مختلف شده است و این تاریخ سیاه این سازمان تروریستی از سوی بسیاری از نخبه‌های جهان مورد نقد قرار گرفته و نسبت به نقش ویرانگر آمریکا در جهان هشدار داده شده است.

چیزی که ما انتظار آن را نداشتیم این بود که حمله به سیا، از داخل خود آمریکا و از سوی یک سیاستمدار معروف آمریکایی، یعنی جفری یانگ صورت گرفته است.

یانگ نامزد سابق در انتخابات مجلس نمایندگان است که روز گذشته در پیامی در توییتر نوشت: "سیا بدترین سازمان تروریستی در جهان از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۴۷ است. همین حالا آن را منحل کنید."

به نظر می‌رسد این اظهارات یانگ مورد تایید بسیاری از دنبال‌کنندگان او در توییتر شده است؛ زیر برخی از کاربران این شبکه اجتماعی معتقدند چنین توصیفی همچنین در مورد ناتو نیز صدق می‌کند. یکی از کاربران نوشته است: سیا جنایات جنگی مرتکب شده است. برخی نیز نوشته‌اند: رد انگشتان خونین سیا در هر مکانی قابل رویت است.

اگر آمریکایی‌ها در مورد سیا چنین تصویری دارد پس ملت‌های منطقه که در آتش جنایات این سازمان سوخته‌اند و می‌سوزند، چه تصویری از این سازمان دارند؟

ظلم و جنایت آمریکا درباره ملت‌ها ناگزیر به دامن خودش را می‌گیرد و پیامدهایی فاجعه‌بار برای آن رفم خواهد زد. عواقب مکر و غدر همیشه نامحمود بوده است.

پربیننده ترین خبرها