رژیم صهیونیستی صدها منزل مسکونی را در کرانه باختری و قدس تخریب کرد

رژیم صهیونیستی صدها منزل مسکونی را در کرانه باختری و قدس تخریب کرد
جمعه 2 دی 1401 - 07:56

یک مقام در کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون حدود یک هزار منزل مسکونی و سازه متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امیر داود مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۲ برای فلسطینیان بسیار سخت بود زیرا رژیم اشغالگر ۸۵۰ خانه و تأسیسات تجاری، صنعتی و کشاورزی را در کرانه باختری رود اردن تخریب کرد و باعث آواره شدن صدها خانواده یا محروم کردن آنها از منابع امرار معاش شد.

وی افزود: عملیات تخریب همه محله‌ها در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل و روستاهای دره اردن، نابلس و سلفیت را شامل می‌شود.

مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی اضافه کرد، اشغالگران همچنین هشدار تخریب یک هزار و ۱۵۰ خانه در کرانه باختری را صادر کردند.

داود همچنین گفت که در قدس اشغالی و در راستای نقشه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی این شهر نیز بولدوزرهای اشغالگران ۲۱۱ منزل مسکونی و سازه متعلق به فلسطینیان را در شهرک‌های سلوان، عیسویه و بیت حنینا تخریب کردند.

وی افزود: رژیم اشغالگر ۲۲ هزار منزل مسکونی متعلق به فلسطینیان را در قدس اشغالی تهدید به تخریب کردند و این به معنای تخریب یک سوم منازل این شهر است.

درحالی حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین صهیونیست در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ مجتمع مسکونی در کرانه باختری و از جمله قدس شرقی ساکن هستند که مطابق قطعنامه های سازمان ملل سازمان ملل و شورای امنیت هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغالی فلسطینی غیر قانونی است.

پربیننده ترین خبرها