نتانیاهو در مقابل نسل جدید مقاومت و مهاجرت معکوس

نتانیاهو در مقابل نسل جدید مقاومت و مهاجرت معکوس
جمعه 2 دی 1401 - 17:30

کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که کرانه باختری شاهد ظهور نسلی جدید از مقاومت است که اسلو را قبول ندارد و شرایطی را ایجاد کرده که باعث شکل‌گیری جنبش جدیدی در اراضی اشغالی تحت عنوان “با هم کشور را ترک می‌کنیم”، شده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی معتقدند که نسل جدید رزمندگان مقاومت در کرانه باختری علیه رژیم اشغالگر خیزش کرده تا تأکید کند که با نسل سابق مقاومت فلسطین تفاوت کرد و نسل سابق مبارزان توافق اسلو را امضا کنند تا آسوده به زندگی روزانه خود بپردازند ولی نسل جدید مبارزان فلسطینی مقاومت را سرلوحه خود قرار می‌دهند تا تأکید کنند که استراحت خواست و اراده ملت فلسطین نیست بلکه خواسته اصلی، بیرون راندن اشغالگران است و لذا آنها به اصل اساسی مقاومت، یعنی فلسطین سرزمین اشغال‌شده نمی‌شود، بازگشتند.

کارشناسان سیاسی خاطرنشان می‌کنند که کرانه باختری شاهد تحولی کیفی در زمینه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است.

کارشناسان تأکید می‌کنند با گذشت ۳۰ سال از توافق اسلو، نه کشور فلسطین و نه جامعه واقعی برای فلسطینیان و زندگی با عزت برای آنها تشکیل نشده است، از آن سو، حتی اسرائیل نیز از بحران‌های اساسی رنج می‌برد.

در همین حال، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از پیدایش یک جنبش جدید صهیونیستی در اراضی اشغالی با عنوان با هم این کشور را ترک می‌کنیم توسط ابرجنایتکاران صهیونیستی، خبر داد که پیشتر مسئول جذب صهیونیست‌های سرتاسر جهان برای مهاجرت به فلسطین بودند از جمله مردخای کهانا.

این رهبر جهاد اسلامی افزود روزنامه عبری‌زبان معاریو با اعلام این خبر، تصریح کرد که این جنبش حاوی ایده‌های مهاجرت معکوس به خارج از فلسطین است؛ همان چیزی که مقاومت فلسطین آرزوی آن را دارد.

سیاستمداران فلسطینی می‌گویند که مردخای یک قطعه زمین بزرگ از مزرعه خود در ایالات متحده برای ایجاد کیبوتس برای استقرار صهیونیست‌های مهاجر اختصاص داده است؛ مشابه شهرک‌هایی که آنها در سرزمین فلسطین ایجاد کردند.

سیاستمداران فلسطینی با تاکید بر اینکه شدت حملات مقاومت خروج این صهیونیست‌ها از سرزمین‌های فلسطینی را تسریع می‌کند، از مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی می‌خواهند که دامنه درگیری‌ها با صهیونیست‌ها را افزایش داده و به صفوف مقاومت بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها