سود کلان صنایع نظامی آمریکا از جنگ افروزی

سود کلان صنایع نظامی آمریکا از جنگ افروزی
شنبه 3 دی 1401 - 12:47

آمریکا به تازگی قراردادهایی را به شرکت‌های صنایع نظامی این کشور پیشنهاد داده؛ اقدامی که نشان می‌دهد جنگ افروزی واشنگتن به رونق این صنعت کمک و سود کلانی را نصیب فعالان صنایع نظامی و تسلیحاتی این کشور کرده است.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که پیشنهاد قراردادهای دفاعی آمریکا به شرکت های صنایع نظامی قرارداد بیش از یک میلیارد دلاری برای شرکت لاکهید مارتین را شامل می‌شود.

لاکهید مارتین شرکت صنایع هوافضایی، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به‌هم پیوستن شرکت‌های «لاکهید» و «مارتین مریتا»، تشکیل شد. شرکت لاکهید مارتین بزرگترین پیمانکار صنایع جنگ‌افزاری جهان به‌شمار می‌آید.

قراردادهای دفاعی از سوی دولت فدرال به افراد یا شرکت ها اعطا می شود. این قراردادها توافقی برای تولید مواد یا انجام خدمات مربوط به دفاع ملی آمریکا را در بر می‌گیرد.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه خود درباره قرارداد ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون دلاری شرکت لاکهید مارتین نوشت: این قرارداد تهیه مواد و قطعات در بلندمدت و نیز تلاش های ضروری برای حفظ تولید و تحویل به موقع هواپیماهای F-۳۵ به نیروی هوایی، تفنگداران دریایی، نیروی دریایی و مشتریان فروش نظامی خارجی و در خارج از شرکای وزارت دفاع را شامل می شود.

لاکهید مارتین همچنین اوایل ماه جاری قراردادی به ارزش ۴۳۱ میلیون دلار را از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرد که انتقال سامانه های سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) و خدمات پشتیبانی برای ارتش آمریکا و متحدان خارجی این کشور را شامل می‌شد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین روز جمعه اعلام کرد که شرکت بوئینگ نیز قرارداد قیمت ثابت (firm-fixed-price contract) جداگانه ای را به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار برای بالگردهای سی‌اچ-۴۷ اف دریافت کرده است. این وزارتخانه همچنین ۳۰ دسامبر (۹ دی) ۲۰۲۵ را به عنوان زمان تقریبی پایان این قرارداد اعلام کرد.

شرکت لاکهید مارتین پیشتر اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تولید سالیانه موشک‌های جاولین را از ۲ هزار و ۱۰۰ فروند به چهار هزار فروند افزایش دهد.

افزایش تولید این نوع از موشک ها از این جهت مهم است که واشنگتن هزاران فروند از این نوع موشک را به اوکراین ارسال کرده تا از آنها در مقابله با ارتش روسیه استفاده کند.

برخی گزارش ها نشان می دهد که وقوع جنگ اوکراین و هجوم کمک‌های تسلیحاتی کشورهای اروپایی و آمریکا به کی‌یف موجب شده است تا صنایع تسلیحاتی آمریکا که در دوران کرونا دچار بحران شده بودند، دوباره رونق بگیرند.

به گزارش ایرنا، صنعت تسلیحات در آمریکا از مدت‌ها قبل برای جذب سرمایه گذاری‌های گسترده تلاش‌ می‌کرد اما جنگ اوکراین بهانه جدیدی برای دست‌اندرکاران این صنایع ایجاد کرده است.
مدیران این صنعت چنین استدلال‌ می‌کنند برای محافظت از توانایی آمریکا و ناتو در واکنش به این جنگ و درگیری‌های احتمالی در آینده، صنایع نظامی به حمایت گسترده نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها