فیلم | شعار «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر در بحرین طنین انداز شد

فیلم | شعار «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر در بحرین طنین انداز شد
شنبه 3 دی 1401 - 14:27

مردم بحرین بار دیگر با برگزاری تظاهرات و سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کردند.

العالم - بحرین

پایگاه اطلاع‌رسانی "خلیج الجدید" امروز (شنبه) نوشت: تظاهراتی در منطقه «ستره» بحرین در مخالفت با برگزاری جشن صهیونیستی موسوم «حنوکا» در این کشور و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد.

بح1

تظاهرکنندگان در حالیکه پرچم‌های فلسطین و همچنین بنرهایی که بر روی آن‌ها شعارهایی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل نوشته شده بود در دست داشتند، شعارهایی در همبستگی خود با مساله فلسطین سر دادند.

بح2

بر اساس این گزارش، برخی از شرکت کنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

در همین حال، نیروهای پلیس حکومت «آل خلیفه» در محل حاضر شده و اجازه نداد تظاهرات ادامه یابد.

حکومت آل خلیفه در بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰ همراه با امارات در کاخ سفید و با حضور «دونالد ترامپ» رئیس سابق جمهور آمریکا توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

این اقدام موجب خشم مردم انقلابی بحرین و بسیاری از مسلمانان شد. مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

به گفته ناظران سیاسی، بحرین این اقدام را راهی برای تقویت روابط نزدیک با آمریکا و تحکیم موقعیت خود در بین حامیان رژیم اسرائیل در واشنگتن می‌داند تا از این طریق حمایت آمریکا از حکومت آل خلیفه در بحرین افزایش یابد و ایالات متحده از انتقادات از سوابق حقوق بشری آل خلیفه صرف نظر کند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون صحنه برگزاری اعتراض‌های گسترده مردمی علیه حکومت است.

به گزارش ایرنا، مردم بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ با تظاهرات مسالمت‌آمیز خواستار تغییرات دموکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید در این کشور شدند که توسط پلیس سرکوب شدند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است. حکومت بحرین همچنین همه جمعیت ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آنها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار می کند.

پربیننده ترین خبرها