شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در سوریه به جان هم افتادند

شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در سوریه به جان هم افتادند
شنبه 3 دی 1401 - 14:20

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا که واشنگتن از آن‌ها برای سرقت نفت و گندم سوریه استفاده می‌کند، در شمال شرق سوریه به جان هم افتادند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس‌دی‌اف)، جمعه، با انواع تسلیحات از جمله مسلسل در محله «المحمقیه» القامشلی واقع در شمال شرق سوریه یکدیگر را هدف قرار داده‌اند.

سانا خبر داد که در این حمله، شماری زیادی از شبه‌نظامیان کشته و مجروح شده‌اند؛ اما با این حال آمار دقیق تعداد تلفات مشخص نیست.

طبق این گزارش، این درگیری به قدری شدید بوده که به محله «الوسطی» در شهر القامشلی نیز کشیده شده و به مدت چند ساعت ادامه داشته است. سانا اشاره کرد که این درگیری باعث رعب و وحشت اهالی شهر شده است.

ارتش آمریکا نفت سرقتی را از دو گذرگاه «الولید» و «المحودیه» سوریه را با کمک شبه‌نظامیان کُرد به داخل خاک عراق منتقل می‌کند.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

پربیننده ترین خبرها