ادامه اعتراض ها به اوضاع معیشتی در انگلیس

شنبه 3 دی 1401 - 22:32

بحران معیشتی در انگلیس بر اثر تورم و وخامت اوضاع اقتصادی سبب شد تا این کشور با اعتراضات و اعتصاب های گسترده ای تقریبا در تمام بخش ها روبرو شود.

العالم ـ اروپا

به گزارش العالم، مجله "اکونومیست" انگلیس با اشاره به تحمیل مالیات های بیشتر، افزایش میانگین سود و دیگر اقدامات نافرجام دولت برای جلوگیری از تورم و رکود اقتصادی، تاکید کرد دولتی که خود را یک الگو و نمونه می دانست، اینک مضحکه شده است.

همزمان با بحث و مناقشه در پارلمان انگلیس برای تهیه قانونی جدید، اعتصاب کارگران در بخش های مختلف کشور در اعتراض به اوضاع معیشتی و تورم همچنان ادامه دارد. دهها هزار از کارگران در بخش های حمل و نقل و پست و گارد مرزی دست از کار کشیدند.

پس از اعتصاب های اخیر که بخش بهداشت و درمان را تقریبا فلج کرد، اتحادیه پرستاران از اعتصاب جدید در ماه آتی خبر داد.

در فرانسه نیز دولت با کارکنان خطوط راه آهن به منظور تعلیق اعتصابی که قرار بود در کریسمس صورت بگیرد، به توافق رسید. شرکت راه آهن فرانسه تاکید کرد که 200 هزار مسافر از اعتصاب کارکنان خطوط ریلی متضرر شدند.

اتحادیه های کارکنان بر این عقیده اند که وعده های دولت مکرون با اوضاع بحران زده فعلی همگام نیست.

به نظر می رسد که افزایش قیمت سوخت بر اثر جنگ اوکراین، اروپا را به سمت بحرانی بی سابقه خواهد کشاند.

روزنامه اسپانیایی "لا ونگوردیا" در گزارشی تاکید کرد که کشورهای اروپایی برای صرفه جویی در مصرف سوخت به شیوه ها و راه های جدیدی متوسل شدند که این امر حاصل مشارکت اروپا در جنگ روسیه و اوکراین است.

پربیننده ترین خبرها