روسیه دیپلمات لیتوانی را اخراج کرد

روسیه دیپلمات لیتوانی را اخراج کرد
پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 00:42

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام لیتوانی، یکی از دیپلمات‌های این کشور را از خاک روسیه اخراج کرد.

العالم - اروپا

پس از اخراج یک کارمند سفارت روسیه در لیتوانی، وزارت خارجه روسیه نیز غروب چهارشنبه به وقت تهران از اخراج دیپلمات لیتوانی در مسکو خبر داد.

به گزارش وبگاه «کامرسانت» به نقل از وزارت خارجه روسیه، در واکنش به اخراج یکی از کارکنان سفارت روسیه، کاردار لیتوانی به وزارت خارجه روسیه احضار شد و مراتب اعتراض روسیه به وی ابلاغ شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «وزارت خارجه روسیه همچنین یکی از دیپلمات‌های لیتوانی را در واکنش به اقدامات این کشور، عنصرنامطلوب اعلام کرد.»

این کارمند سفارت لیتوانی باید در پنج روز خاک روسیه را ترک کند. نام دیپلمات اخراج شده ذکر نشده است.

پیشتر گزارش شده بود که لیتوانی ادعاهایی را علیه فعالیت یکی از دیپلمات‌های روسی در این کشور مطرح کرده و خواستار اخراج وی شده است.

این گزارش حاکیست، دولت لیتوانی سه ماه قبل ضمن مسدود کردن مسیر ریلی به شهر «کالینینگراد» در روسیه، از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به این منطقه نیز جلوگیری کرد.

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده بود که به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

بعد از آن، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به این اقدام، تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم لیتوانی برای اعلام محاصره حمل‌ و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

کالینینگراد در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ موشکی روسیه نیز شهرت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها