وزیر دفاع پیشین آمریکا: تایوان آمادگی کافی برای درگیری با چین را ندارد

وزیر دفاع پیشین آمریکا: تایوان آمادگی کافی برای درگیری با چین را ندارد
جمعه 9 دی 1401 - 05:42

مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت که تایوان «آمادگی کافی» برای تهاجم احتمالی نظامی چین را ندارد اما ابراز امیدواری کرد که این جزیره به سطح مناسبی از آمادگی برسد.

العالم-آمریکا

وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پنجشنبه به بلومبرگ گفت: به نظر می‌رسد که تایوان در آن مسیر (آماده شدن) قرار دارد. واشنگتن با ارائه تسلیحات و آموزش‌های بیشتر در این مسیر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه «چین نظم ژئوپولیتیک را تهدید می‌کند» افزود: پکن می‌خواهند قوانین بین‌المللی را آن گونه که خودش می‌خواهد تغییر دهد. بنابراین، مهم است که ما قاطعانه در مقابلش بایستیم و در مقابل تهاجم چین دفاع قاطع کنیم.

اسپر اظهار کرد که بدترین سناریو، حمله چین به تایوان از طریق دریاست و این عملیاتی بسیار سخت و فکر نمی‌کنم که چین در این مقطع از عهده آن برآید.

وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت که وی در سفر ماه ژوئیه به تایپه با «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان ملاقات کرد و «برخی از چیزهایی را آنها باید انجام بدهند، تشریح کردم

وی گفت که افزایش بودجه نظامی تایوان، افزایش دوره خدمت سربازی و ذخیره مواد غذایی و تسلیحات از جمله مواردی بود که در این دیدار بر آنها تاکید کرد.

تارنمای هیل نوشت: چین در سال‌های گذشته رویکرد تهاجمی در قبال تایوان از جمله رزمایش‌های گسترده نظامی در اطراف تایوان را افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان دوشنبه اعلام کرد که چین ۷۱ هواپیما و هفت کشتی را در مدت ۲۴ ساعت به سمت این جزیره فرستاد تا توان خود را نشان بدهد.

در همین حال، آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که فروش یک سامانه ضدتانک به تایوان را تایید کرده است. آمریکا، تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد و روابط غیررسمی با این جزیره دارد اما اعلام کرده است که در صورتی که تایوان مورد هجوم قرار گیرد، از آن دفاع خواهد کرد.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها