کابینه جدید رژیم کودک‌کش، کار خود را با حمله به نابلس آغاز کرد

کابینه جدید رژیم کودک‌کش، کار خود را با حمله به نابلس آغاز کرد
شنبه 10 دی 1401 - 14:51

کابینه جدید رژیم صهیونیستی که بسیاری‌ها آن را کابینه راستگرای افراطی توصیف می‌کنند، کار خود را با حمله به نابلس در کرانه باختری آغاز کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روز پنجشنبه (۲۹ دسامبر) کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود، سوگند یاد کرد؛ کابینه راستگرا که آن را یکی از افراطی‌ترین کابینه‌های سالهای گذشته این رژیم توصیف می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، یک روز بعد، جمعه (دیروز صبح)، به دستور این کابینه، نظامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با مردم فلسطین در چند منطقه کرانه باختری از جمله در نابلس درگیر شدند.

به گزارش روزنامه الغد اردن، نظامیان صهیونیست، بیش از دو ساعت با جوانان در نابلس درگیر بودند. بیشتر عملیاتهای نظامی اسرائیل در این منطقه در عمق «المربع القدیم» نابلس یا همان بخش قدیمی شهر است. شاهدان گزارش کردند که اندکی بعد از درگیری نظامیان، خودروهای نظامی پشتیبان وارد شهرک قدیمی شدند و شروع به تیراندازی کردند. تیراندازی در حالی انجام می‌شد که مردم و ساکنان در حال عبور و مرور در گذرها و کوچه و خیابان بودند.

روزنامه اردنی نوشت: این عملیات نظامی چند ساعت پس از آن شروع شد که کابینه جدید اسرائیل تشکیل شد و آن را افراطی‌ترین کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو [طی سالهای گذشته] می‌دانند چرا که از طریق ائتلاف با راستگرایان دینی تلاش می‌کند قوانین نژادپرستانه را علیه فلسطینی‌ها اجرا کند.

طبق این گزارش، ساکنان شهر نابلس میگویند که کابینه جدید رژیم صهیونیستی در اولین عملیات نظامی خود نابلس را هدف گرفته و تلاش می‌کند شماری از جوانان این شهر را بازداشت کند یا به شهادت برساند. دیروز نابلس مثل میدان جنگ شده بود. از یک سو فریاد و جیغ مردم شنیده میشد و از سویی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در حال شلیک و هشدار و تهدید ساکنان بود. برخی از جوانان نابلسی هم در حال پرتاب سنگ به نظامیان صهیونیست بودند.

تهدید به منفجر کردن منزل مسکونی برای بازداشت نوجوان ۱۷ ساله

وبسایت روزنامه الایام فلسطین نوشت: یگان‌های نظامی ویژه رژیم اشغالگر، وارد بخش قدیمی شهر شدند قبل از آنکه نیروهای گسترده پشتیبانی برای آنان از راه برسد. آنها یک منزل مسکونی را محاصره کردند و گرداگرد آن مستقر شدند.

الایام افزود: این استقرار نیروها به درگیری مسلحانه در چند نقطه منجر شد. نظامیان صهیونیستی نیروی پشتیبانی درخواست کردند و همزمان تهدید میکردند که اگر جوانی به نام احمد المصری هفده ساله از منزل خارج نشود، خود را تسلیم نکند، منزل مسکونی را منفجر می‌کنند.

طبق گزارش الایام، احمد جبریل مدیر امداد و اورژانس جمعیت هلال احمر امروز شنبه گزارش کرد که 35 نفر در حمله به نابلس از روز گذشته تاکنون مجروح شده و نظامیان صهیونیست حتی به یک امدادگر داوطلب از پشت تیراندازی کرده‌اند. حدود 25 شهروند فلسطینی هم به دلیل اقدام نظامیان صهیونیست به شلیک گازاشک‌آور یا اصابت گلوله آن مصدوم شده‌اند.

شدت درگیری روز جمعه

روزنامه الغد اردن در ادامه گزارش نوشت، با آرام شدن نسبی اوضاع در نابلس، مردم این شهر که از شمال و جنوب شهر خود را در محاصره ارتفاعات کوهستانی می‌بینند، معتقدند که نظامیان صهیونیست دست از سر شهر و مردمش برنخواهد داشت و آنان حمله به شهر را ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، طبق این گزارش، فلسطینی‌ها در نابلس طی چند ماه اخیر به حملات تقریبا روزانه نظامیان صهیونیست عادت کرده‌اند اما صبح جمعه همه چیز آرام به نظر می‌رسید که حملات آغاز شد و صدای شلیک و گلوله به گوش رسید. عموما مردم نابلس عادت دارند صبح جمعه برای خرید برخی شیرینی‌جات یا حُمُص یا باقالا خارج شوند اما حتی شیرینی‌پزهایی که از خانه بیرون زدند از شدت درگیری و شلیک، نتوانستند خود را به مغازه برسانند. شاهدان می‌گویند که نظامیان اسرائیلی در همه خیابانها پراکنده شدند و نابلس بعد از چند هفته محاصره، شاهد حمله نظامیان صهیونیست بود و همین امر سبب شد که تردد مردم بیشتر از مسیرها فرعی باشد.

با این حال، مردم شهر دیروز پیکر شهید عمار حمدی نایف مفلح ۲۳ ساله را از اهالی روستای اوصرین در جنوب شرق نابلس تشییع کردند. صهیونیست‌ها پیکر این جوان را بعد از ۲۷ روز تحویل خانواده‌اش دادند.

این جوان نابلسی، دوم دسامبر جاری به ضرب مستقیم گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک حواره در جنوب نابلس به شهادت رسید. همچنین در کفرقدوم نیز هفت فلسطینی مجروح شدند.

حملات نظامیان صهیونیستی به نابلس ادامه دارد و مردم پیش بینی می‌کنند در سایه کابینه افراطی جدید، این حملات تشدید شود.

پربیننده ترین خبرها