کره شمالی سال نو میلادی را با شلیک موشک آغاز کرد

کره شمالی سال نو میلادی را با شلیک موشک آغاز کرد
يکشنبه 11 دی 1401 - 01:22

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی آن در ساعات اولیه سال نو میلادی، یک موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

العالم - آسیا

رسانه‌های شرق آسیا در آغازین ساعات سال ۲۰۲۳ میلادی، از شلیک آزمایشی یک پرتابه توسط کره شمالی خبر دادند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی شامگاه شنبه در بیانیه‌هایی اعلام کردند نظامیان پیونگ‌یانگ یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (ژاپن) شلیک کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این موشک، که دومین پرتاب کره شمالی در کمتر از ۲۴ ساعت اخیر است، از نوع بالستیک کوتاه‌برد بود که ساعت ۲:۵۰ بامداد یکشنبه (به وقت محلی) از پایتخت این کشور شلیک شد.

ارتش کره جنوبی در بیانیه خود توضیح داد که موشک کره شمالی حدود ۴۰۰ کیلومتر را در آسمان، پیش از فرود آمدن در دریا طی کرده است.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا نیز در واکنش به این اقدام گفت، اگرچه پرتاب این موشک تهدیدی برای پرسنل یا خاک آمریکا یا متحدان واشنگتن ایجاد نکرد، اما ماهیت ثبات‌زدای برنامه تسلیحاتی کره شمالی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن نیز گزارش داد که «یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع این کشور در پیامی رسمی به کره شمالی، نسبت به پرتاب این موشک اعتراض کرده است.

این در حالی است که کره شمالی در سال ۲۰۲۲ حدود چهل بار آزمایش موشکی انجام داده و حتی موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۷» را نیز شلیک کرد.

پیش از این، دیپلمات‌های کره جنوبی، چین و آمریکا درباره لزوم جلوگیری از تنش‌زایی بیشتر کره شمالی و بازگرداندن این کشور به مذاکرات خلع سلاح اتمی تاکید کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها