نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با العالم: حاج قاسم به دنبال تمرکز جهان اسلام بر مساله فلسطین بود/ شهید سلیمانی در حمایت از محور مقاومت هیچ خط قرمزی نداشت/ شهید سلیمانی، نقشی اساسی را در ورود روسیه به میدان سوریه داشت/ حاج قاسم ستون محور مقاومت است/ شیوه و رویکرد شهدای پیروزی همچنان ادامه دارد

نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با العالم: حاج قاسم به دنبال تمرکز جهان اسلام بر مساله فلسطین بود/ شهید سلیمانی در حمایت از محور مقاومت هیچ خط قرمزی نداشت/ شهید سلیمانی، نقشی اساسی را در ورود روسیه به میدان سوریه داشت/ حاج قاسم ستون محور مقاومت است/ شیوه و رویکرد شهدای پیروزی همچنان ادامه دارد
يکشنبه 11 دی 1401 - 21:26

عزالدین؛ نماینده پارلمان لبنان گفت: شهید سلیمانی نقشی اساسی در تاسیس محور مقاومت داشت؛ آثار و نشانه‌های اقدامات و گام های بلند ایشان در محور مقاومت خواه در لبنان و سوریه و عراق کاملا محسوس است.

العالم - لبنان

"حسن عزالدین" عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: شهید قاسم سلیمانی شناخت کافی نسبت به تمام جزییات منطقه داشت؛ وی با اندیشه‌های سیاسی و راهبردهایی که در پیش می گرفت، به تمام معنا یک رجل سیاسی بود.

برنامه‌ریزی آمریکا برای ترور شهید سلیمانی ناشی از محبوبیت بالای ایشان بود

وی با اشاره به محبوبیت بالای حاج قاسم در ایران و منطقه گفت: این امر سبب شد تا آمریکا به دنبال ترور ایشان باشد، نحوه شهادت ایشان بیانگر قداست و عظمت این مرد بزرگوار است.

اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه شهید سلیمانی فقط محدود به ایران نمی‌شد

عزالدین با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه شهید سلیمانی فقط محدود به ایران نمی شد بلکه اقدامات و گام های بلند ایشان در تمام منطقه از سوریه تا عراق و لبنان و فلسطین محسوس و قابل مشاهده است، گفت: نیروی قدس سپاه پاسداران که شهید سلیمانی ریاست آن را به عهده گرفت، امتداد فکر و اندیشه امام خمینی "قدس سره" بوده است، امام خمینی از آغاز انقلاب خواستار تاسیس "ارتش بیست میلیونی" بوده است که در آزادسازی فلسطین نقش داشته باشد، زیرا مساله فلسطین یک مساله محوری و مرکزی برای جمهوری اسلامی ایران است.

توجه ویژه حاج قاسم به جهان عرب و شمال آفریقا

این نماینده لبنانی با تشریح نقش ویژه شهید سلیمانی در عرصه امنیتی و نظامی در کشورهای عربی، تصریح کرد: ایشان می خواستند اعراب از قدرت و انسجام و وحدت بیشتری برخوردار باشند تا تمام تلاش ها بر مساله فلسطین متمرکز گردد، در خصوص آفریقا نیز شهید سلیمانی به مغرب عربی و شمال آفریقا و مصر توجه ویژه‌ای داشت. زیرا ملت‌های این منطقه مسائل راهبردی را در اولویت قرار می دهند. آنها مساله فلسطین را مهمتر از مسائل ملی خود می دانند.

نقش شهید سلیمانی در تقویت مقاومت در لبنان و فلسطین

عزالدین اظهار داشت: شنیده‌ام که شهید سلیمانی شخصاً به باریکه غزه رفت و هرچه را که در اختیار داشت، در جهت حمایت از آرمان و ملت فلسطین و تقویت گروه های فلسطینی چه از نظر تعداد و چه آمادگی و آموزش و تسلیحات و حمایت های همه جانبه در اختیار آنها قرار دهد، ایشان با وجود همه چالش‌ها در حمایت از نیروهای مقاومت در هر جا که بودند ذره‌ای خط قرمز برای خود قائل نبود، چه برسد به اینکه این نیروهای مقاومت، گروه های فلسطینی باشند که نوک پیکان مبارزه با دشمن صهیونیست هستند و از جایگاهی پیشرو در زمینه آزادسازی فلسطین و بازیابی حقوق ملت هایشان برخوردارند.

عزالدین در تشریح خستگی‌ناپذیری شهید سلیمانی گفت: ایشان پس از آنکه ماموریت سپاه قدس را برعهده گرفتند، فعالیت ها و دیدارهای کاری خود را از ساعت شش صبح شروع می کرد و بدون توقف به این فعالیت‌ها ادامه می داد و تلاش و فعالیت وی به ویژه در رابطه با مقاومت در لبنان و فلسطین که قدرتشان در این برهه افزایش یافته بود، مستمر بود.

اشغالگران با حمایت آمریکا به دنبال کاهش سرعت پیشرفت حزب الله بودند

وی با بیان اینکه اسرائیل به امکانات و توانایی های حزب الله شامل توانایی های موشکی و سلاح های از بین برنده تعادل دشمن صهیونیست پی برده، گفت: همین مساله باعث شد که دشمن (اسرائیل) همه امکانات خود اعم از سرویس های امنیتی و نظامی را به کار گیرد و افزون بر آن از حمایت آمریکا استفاده کند تا مانع حمایت از مقاومت شود، ولی نتوانست.

عزالدین تصریح کرد: این همان چیزی است که در داخل فلسطین رخ می دهد و آنچه در کرانه باختری روی می دهد و انتفاضه جوانان و قدرت اراده و یقین و باور به موضوع آزادسازی فلسطین و استقامت مادران شهدا و فداکاری های بیشتر با وجود شهدا و اسرایی که تقدیم کرده اند و همه اتفاقاتی که در کل منطقه روی می دهد ، همه حاصل نقش شهید سلیمانی است.

شهید سلیمانی، نقشی اساسی را در ورود روسیه به میدان سوریه داشت

این نماینده لبنانی با اشاره به جنگ در سوریه گفت: وقتی تروریست‌ها وارد سوریه شدند، حاج قاسم سلیمانی نگران بود که مبادا سوریه به دست آنان سقوط کند و یک فعالیت اساسی راهبردی برای جلوگیری از سقوط سوریه و تجزیه این کشور انجام داد، زیرا سقوط سوریه می توانست به طرح حمایت از مقاومت ضربه بزند، از این رو، بلافاصله به سوریه رفت و نقشی اساسی را در جلوگیری از سقوط این کشور ایفا کرد؛ همچنین جنبه سیاسی شخصیت شهید سلیمانی، نقشی اساسی را در ورود روسیه به میدان سوریه داشت.

نقش موثر شهید سلیمانی در سرکوب داعش در مدتی کوتاه

عزالدین تصریح کرد : در سال 2014 همه می دانستند که داعشی و حامیان آنان ، به مرزهای بغداد رسیده اند و نزدیک بود که اربیل مرکز منطقه کردستان عراق سقوط کند و همه رهبران سیاسی و نظامی و امنیتی عراق می‌دانند که اگر حاج قاسم سلیمانی نبود، عراق وضعیتی دیگر پیدا می کرد.

وی اظهار داشت: پیروزی عراق بر داعشی ها در یک برهه زمانی حساس، در نتیجه تکیه به راه کارهای انقلابی و فتوای مرجعیت دینی در عراق و نیز نقش شهید ابومهدی المهندس در تشکیل نیروهای الحشد الشعبی داشت؛ شهید سلیمانی نیز با راه انداختن خط تجهیز نیروهای الحشد الشعبی به سلاح و تامین همه نیازهای نظامی و امنیتی به ملت عراق و الحشد الشعبی کمک کرد با عناصر داعشی مقابله کنند و همه می‌دانند که همه اینها به خاطر وجود و نقش موثر حاج قاسم بود.

شهید سلیمانی نوک پیکان محور مقاومت است

عزالدین گفت: آنچه به شکل راهبردی در منطقه روی می دهد ، منازعه میان دو طرح است : طرحی که دولت آمریکا با همکاری عوامل و ابزارهای خود در منطقه آن را هدایت می کند و طرح دیگر، طرح جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده لبنانی هدف از طرح آمریکا در منطقه را سلطه بر ثروت های منطقه و مجازات کسانی دانست که به سیاست های آمریکا و سلطه جویی هایش" نه " می گویند. از جمله سیاست های آمریکا تجزیه سوریه و براندازی نظام بشار اسد است تا تجزیه این کشور را تسهیل کند؛ این درحالیست که طرح جمهوری اسلامی ایران، طرح محور مقاومت است که مقاوم و پایدار و شکست ناپذیر است و شهید سلیمانی به نوک پیکان تحقق این طرح تبدیل شد.

عزالدین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از زمانی رهبری سپاه قدس، همه توانایی ها و امکانات موجود در منطقه چه در لبنان و چه درعراق ، فلسطین وسوریه را جمع کرد و همه را در محور مقاومت به کار گرفت.

وی گفت که این کشورها از دایره اطاعت آمریکا و سلطه جویی آن خارج شدند تا مستقل شوند و راهکارهای مستقل ملی را برای خود در پیش گیرند.

شهید سلیمانی نقشی اساسی در تاسیس محور مقاومت داشت

عزالدین تصریح کرد: شهید سلیمانی نقشی اساسی در تاسیس محور مقاومت داشت؛ آثار و نشانه‌های اقدامات و گام های بلند ایشان در محور مقاومت خواه در لبنان و سوریه و عراق کاملا محسوس است؛ محور مقاومت به لطف حاج قاسم سلیمانی و حمایتهای تسلیحاتی و زیرساختی و آموزشی ایشان، رشد کرد و توسعه یافت، نقش شهید سلیمانی در محور مقاومت را می توان به یک ستون تشبیه کرد که بدون آن این محور استوار و پابرجا نمی ماند.

آیا آمریکا با ترور فرماندهان پیروزی به هدف خود دست یافت و محور مقاومت را تضعیف کرد؟

عزالدین تاکید کرد بدون تردید شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس خسارتی عظیم بود، اما جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و تواناست، همچنین سوریه و لبنان به رغم تمام شرایط دشوار، همچنان کشورهای توانمندی هستند. کسانی که می گویند آمریکا با ترور این دو شهید توانست محور مقاومت را متوقف کند، سخت در اشتباه هستند. زیرا شیوه و رویکرد حاج قاسم سلیمانی همچنان ادامه دارد، اقدامات مقاومت در کرانه باختری در برابر رژیم اشغالگر بهترین دلیل بر این مدعاست.

وی افزود: آنچه که در کرانه باختری رخ می دهد یک جنگ واقعی است بدین معنا که محور مقاومت روز به روز در حال رشد و توسعه است، نبرد سیف القدس و معادلاتی که محور مقاومت بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد، سبب شد که این رژیم از مقاومت حساب ببرد، تمام این اقدامات در واقع حاصل رویکرد مقاومت است، این محور از لحاظ نظامی و امنیتی در حال پیشروی است و در مقابل شاهد پس روی و عقب گرد طرح آمریکا در منطقه هستیم.

پربیننده ترین خبرها